پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
تیم های عملیاتی از خارگ و بوشهر برای مقابله با آلودگی نفتی در میدان ابوذر اعزام شدند

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی دریافت گزارش و تصاویر ماهواره‌ای از مرکز همکاری‌های متقابل در اضطرارهای دریایی مستقر در خلیج فارس، مبنی بر وجود دو لکه نفتی در میدان نفتی ابوذر عملیات مقابله با آلودگی در این منطقه دریایی آغاز شد.

سیاوش ارجمندزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط نشست‎های تخصصی به صورت مجازی با مسئولان و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت نفت فلات قاره و سازمان محیط زیست برگزار و کنترل آلودگی میدان ابوذر در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در اقدامی دیگر و به منظور بررسی و پایش بیشتر ابعاد آلودگی نیز شناور ناجی از جزیره خارگ به منطقه اعزام و هماهنگی‌ها برای اعزام بالگرد به منظور پایش هوایی با مسئولان فلات قاره و نیروی دریایی صورت گرفت.

ارجمندزاده اضافه کرد: در این ارتباط نیمه شب گذشته یدک‌کش خلیح فارس نیز به همراه تیم تخصصی و مواد زایل کننده نفت به خارگ اعزام شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در اولین ساعات صبح امروز تیم‌های عملیاتی مقابله با آلودگی با استقرار در منطقه آلودگی، کار خود را برایرفع آلودگی نفتی آغاز کردند.

میدان نفتی ابوذر از میدان‌های نفتی ایران است، که در استان بوشهر و در ۷۵ کیلومتری غرب جزیره خارگ، شامل سه سکوی اصلی بهره‌برداری است که در مجموع روزانه ۱۹۵ تا ۲۲۰ هزار بشکه نفت از این میدان تولید می‌شود.

در میدان ابوذر تاکنون ۱۰۷ حلقه چاه نفت حفاری شده‌است که از این تعداد، ۶۷ حلقه چاه در حال بهره‌برداری است و ۴۰ حلقه چاه دیگر نیز به دلیل قدیمی بودن و مسائل فنی تولیدی نیست.

هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ نفر روی سکوهای میدان نفتی ابوذر در خلیج فارس کار می‌کنند و بیشترین تولید نفت کشور در خلیج فارس از این میدان صورت می‌گیرد.

کد خبر 10278

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار