جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
داستان زندگی شهید رئیسعلی دلواری وارد کتاب درسی شد

رئیس آموزش و پرورش دلوار از گنجاندن داستان زندگی و مبارزات سردار دلواری در کتاب‌های درسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، عبدالرضا زمانی امروز در جمع خبرنگاران از گنجاندن داستان زندگی و مبارزات سردار دلواری در کتاب‌های درسی خبر داد و گفت: داستان زندگی و مبارزات رئیس‌علی دلواری با متن حماسی و قلم سیروس فتحی نویسنده خوش ذوق هم‌استانی در کتاب فارسی پنجم دبستان نگاشته شده است.

رئیس آموزش و پرورش دلوار افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان در راستای معرفی شهید رئیسعلی دلواری در کتاب‌های درسی، با تاکید علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، علی اکبرپور مشاور مدیرکل به عنوان پیگیری کننده این موضوع انتخاب شد که در همین زمینه مکاتبات لازم را با سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش داشت.

وی با بیان اینکه گروه تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش این درس را با هدف آشنایی کودکان ایرانی با رئیس‌علی دلواری، داستان زندگی و مبارزات این مبارز جنوبی در جدیدترین چاپ کتاب فارسی پنجم دبستان گنجانده است یادآور شد: داستان «رئیسعلی» درس هشتم از بخش «بخوان و بیندیش» را در فصل سوم کتاب فارسی پنجم دبستان، به‌خود اختصاص داده است و این فصل از کتاب با عنوان «ایران من» نام‌گذاری شده است.

زمانی ادامه داد: رئیسعلی دلواری، زاده‌ی دلوار در شهرستان تنگستان استان بوشهر و از رهبران قیام جنوب در تنگستان و بوشهر، علیه تجاوز دولت بریتانیا در جنگ جهانی اول بود.

وی با اشاره به اینکه سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در تقویم ملی به‌عنوان «روز ملی مبارزه با استعمار» نام‌گذاری شده است تصریح کرد: این شهید والامقام در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۲۹۴ هجری شمسی با دسیسه‌ی انگلیسی‌ها، به‌دست یکی از افراد نفوذی به شهادت رسید.

رئیس آموزش و پرورش دلوار با تشکر از تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در راستای معرفی این شخصیت مبارز خاطرنشان کرد: رئیس‌علی دلواری چهره مغفول کتاب‌های درسی بود که پیش از این باید در معرفی آن تلاش می‌شد.

کد خبر 10285

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار