جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
ایجاد و توسعه زیر ساختهای تامین برق یکی از نیازهای مهم واساسی این جزیره است

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبر گزاری خارگ آنلاین : حمزه روغنیان شنبه 11 مرداد در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات اساسی و فنی مختلف، نظیر تعمیرات اساسی توربین گازی، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور، سرویس دوره‌ای مولدهای دیزلی و رله‌های حفاظتی در راستای تامین برق خارگ انجام شده است.

او با بیان اینکه بهینه سازی نیروگاه خارک و تأمین برق پایدار در آن جزیره  مورد تاکید مقامات وزارت نیرو، وزارت نفت و مسئولان استان بوشهر است، گفت: تعمیرات اساسی توربین گازی طبق استانداردهای موجود به نحوی انجام شده که اکثر تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و ابزار دقیق آن تعویض شده‌اند. 

روغنیان با یادآوری اینکه  تغییر سیستم حفاظت ژنراتور و کنترل مربوط به توربین گازی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: سرویس‌های دوره‌ای همه مولدهای دیزلی و انجام تعمیرات اساسی مولدها و رله‌های حفاظتی در جزیره خارک با استفاده از توان متخصصین داخلی و بدون نیاز به خدمات خارجی با موفقیت انجام شده و شرایط را برای تامین برق مطمئن و پایدار دراین جزیره فراهم کرده است.

او همچنین از سرویس دوره‌ای همه تابلوها و تنظیم رله‌های حفاظتی در مولدهای تولید برق در جزیره خارک خبر داد و گفت: بررسی وضعیت ترانسفورماتورهای قدرت و سرویس آنها در این جزیره نیز زیر نظر متخصصین به صورت دوره‌ای انجام می‌گیرد  و شرایط برای تولید و تامین برق مطمئن فراهم شده است.

روغنیان با بیان اینکه برخی از این اقدامات در زمان بیماری کرونا و با سختی فراوان از نظر تردد افراد و ارسال تجهیزات به جزیره خارک انجام شده است، افزود: انجام به موقع  این اقدامات و قبل از بالا رفتن اوج  بار مصرف برق با موفقیت به اتمام رسید و شرایط برای عبور از تابستان گرم و پر مصرف برق در جزیره خارک فراهم شد، ضمن آنکه همچنان توصیه و تاکید کارشناسان بر رعایت الگوی مصرف ، صرفه جویی و موکول کردن مصارف غیر ضروری به ساعت‌های غیر از ساعت اوج مصرف است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر همچنین گفت: با توجه به  اهمیت تامین برق مطمئن جزیره خارگ و ظرفیت‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، ایجاد و توسعه زیر ساختهای تامین برق یکی از نیازهای مهم واساسی این جزیره است از این این موضوع همیشه با حساسیت و اهمیت از سوی مسئولان و کارشناسان و متخصصان برق منطقه ای دنبال می‌شود.

روغنیان همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه برق در بین ساکنان نیز تاکید کرد و گفت: تامین و تولید و توزیع برق در این جزیره با محدودیت‌هایی مواجه است ، از این رو ساکنان و شهروندان این جزیره باید بیش از پیش الگوهای مصرف بهینه را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند ، مسئولان و دستگاههای فرهنگی محلی نیز باید با تعامل و هم اندیشی برنامه‌های فرهنگی مصرف بهینه برق را بیشتر و بهتر مورد آموزش و تاکید قرار دهند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر اضافه کرد: تامین و توزیع برق در جزیره خارگ به عنوان مهمترین پایانه صدور نفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می‌شود تا سامانه‌های  تأمین برق  دراین جزیره دارای ضریب اطمینان بالاتر از استانداردهای  معمولی باشد و احتمال قطع برق در جزیره به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

کد خبر 10286

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار