شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
چهارمین مرحله نذر کتاب جزیره خارگ در اولین روز محرم اجرا خواهد شد

خارگ _ طرح نذر کتاب جزیره خارگ به صورت مشخص و به عنوان طرحی فرهنگی ـ معنوی در چند سال اخیر به اجرا درآمده و از اهداف و رویکردهای ارزشمندی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : محمدرضا دشتی زاده مجری طرح نذر کتاب جزیره خارگ ، با اشاره به مزایای این طرح در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی گفت: مردم در این طرح یاد می‌گیرند که کتابی را که می‌خوانند در قفسه کتابخانه‌های منازل خود زندانی نکنند و برکات آن‌را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کتاب و مطالعه که در دین اسلام بسیار برآن تأکید شده، به عنوان فعالیتی سازنده و موثر در زندگی، پیشرفت و بالندگی و تعالی بشر نقش مهم و بسزایی دارد.

طرح نذر کتاب جزیره خارگ به صورت مشخص و به عنوان طرحی فرهنگی ـ معنوی در چند سال اخیر به اجرا درآمده و از اهداف و رویکردهای ارزشمندی برخوردار است.

«نذر» داراى پیشینه طولانی است و انسان در طول تاریخ از آن سود جسته و با نذر سعى کرده تا رضایت معبود خویش را در جهت تأمین نیازهایش جلب کند.

خداوند در قرآن کریم با اشاره به آن می‌گوید: «وَمَا أَنفَقْتُم مِّن نَّفَقَةٍ أَوْ نَذَرْتُم مِّن نَّذْرٍ فَإِنَّ اللّهَ یَعْلَمُهُ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنصَارٍ؛ هر چه انفاق کنید و یا به نذر صدقه دهید، همانا خداوند می‌داند و ستمکاران را در دو جهان یار و معینی نخواهد بود.» (بقره / ۲۷۰)

وی در ارتباط با اهداف اولیه این طرح می‌گوید: یکی از اهدافی که این طرح بر مبنای آن به اجرا درآمد، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با گره زدن به سنت حسنه نذری دادن است و در واقع هنگامی که می‌گوییم کتابی نذر شده است به این صورت نیست که مثل قیمه و قرمه تنها برای یک نفر باشد و افراد بیشماری از برکات آن استفاده می‌کنند

گروه فرهنگی عشاق الحسین (ع) قصد دارند همه ساله در ایام محرم این حرکت فرهنگی را ادامه دهند و امسال چهارمین مرحله آن در اولین روز محرم اجرا خواهد شد

کد خبر 10287

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار