جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
صیادان بوشهری برای صید طلای صورتی به دریا زدند

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هزاران صیاد این استان براساس مصوبه کمیته صید، از امروز تورهای خود را برای صید میگو از در آب‌های خلیج فارس گستردند.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین ، رضا جعفرابراهیمی گفت: براساس مصوبه کمیته صید، صیادان قایق دار استان بوشهر از روز دوشنبه (۱۳ مردادماه) تور‌های خود را در دریا گستردند و لنج‌های صیادی نیز از ۱۵ مردادماه برای صید میگو درآب‌های این استان به دریا می‌زنند.

وی بیان کرد: ۷۵۵ شناور صیادی شامل ۳۶۹ فروند قایق و ۱۸۰ فروند موتور لنج در استان بوشهر فعال هستند و شناور‌هایی که مجوز صید می‌گیرند امکان دریاروی دارند.

جعفرابراهیمی اضافه کرد: مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌روزه و برای لنج‌های صیادی شمال استان بوشهر چهار روزه و برای مابقی شناور‌ها پنج روزه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: پنج زیستگاه مصنوعی شامل منطقه منگف و یرول در بوشهر، مناطقی در آب‌های دیر، گناوه و خارگ به عنوان زیستگاه مصنوعی به شمار می‌روند که تا شعاع نیم مایلی این ایستگاه‌ها صید ممنوع است.

جعفر ابراهیمی اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه کمیته صید امسال صید در خور‌ها نیز ممنوع شده‌است براین اساس صید در خور ایاز و پارک ملی نایبند در شهرستان دیر از جمله مناطقی هستند که صید در آن‌ها به طور کامل ممنوع اعلام شده و صیادان باید از صید در این منطقه‌ها خودداری کنند.

وی اظهار کداشت: همچنین صید لاک پشت (پشت سبز) به عنوان یکی از گونه‌های نادر خلیج فارس ممنوع است و در صورتیکه این گونه وارد تور صیادان شد باید رها سازی شود.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان توجه داشته باشند عمق صید گاه پایین‌تر از ۳۲ متر نباشد.

وی برضرورت رعایت قوانین و مقررات از سوی صیادان در راستای حفظ این گونه دریایی تاکید کرد.

جعفرابراهیمی اضافه کرد: صیادان با دریا و ساحل زندگی می‌کنند براین اساس بهتر است با رعایت اصول و قوانین از این ذخیره دریایی به عنوان ثروت خدادادی به نحوی استفاده شود که برای آیندگان نیز باقی بماند.

سال گذشته یکهزار و ۴۰۰ تن میگو از آب‌های استان بوشهر صید شده است.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: براساس نتیجه گشت‌های تحقیقاتی بیشترین ذخایر میگو در اعماق ۲۰ تا ۳۰ متر قرار دارد و از صیادان درخواست می‌شود که تلاش آن‌ها اقتصادی باشد و در اعماق کمتر از ۳۰ متر تور‌های خود را به دریا بیندازند.

عقیل دشتیان نسب افزود: با توجه به اینکه درهر تورکشی یک ساعته گشت تحقیقاتی ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم میگو به دست آمده، پیش‌بینی می‌شود امسال یکهزار و ۴۰۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شود که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بررسی گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد ذخایر میگوی استان ببری سبز است که از بهترین انواع میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود و بقیه سرتیز و از سایرگونه‌هاست.

۱۲ تا ۱۵ هزار صیاد در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.
 

کد خبر 10292

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار