جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
شعار هفته دفاع مقدس پرمحتوا متجلی شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: برنامه‌های پاسداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس امسال با شعار "ما قوی هستیم" تدوین شده‌است که این پیام باید در این مناسبت بامحتوا و پررنگ در جامعه متجلی شود.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : سرهنگ علیرضا غریبی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرمانداری گناوه افزود: برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس با این شعار مهم محوری و راهبردی تدوین شده‌است و این روند از سوم خردادماه امسال به مناسبت عملیات بیت‌المقدس آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی اظهارداشت: برای پربارتر و باشکوهتر برگزار شدن پاسداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس براساس ابلاغیه و دستوارالعمل صادره از مرکز کشور، ستادهای استانی و شهرستانی تشکیل شده‌است.

غریبی گفت: در هفته دفاع مقدس امسال برنامه‌هایی متفاوت و بامحتواتر از گذشته بدلیل بیماری کرونا پیش‌بینی شده‌است که دیدار  و بیانات گهربار رهبرمعظم انقلاب بصورت ارتباط ویدیویی با ستادهای استان‌ها از جمله بوشهر و تجلیل از پیشکسوتان رزمنده  از برنامه‌های شاخص آن است.

وی بیان کرد: طبق ابلاغیه کشوری قرار است از یک میلیون پیشکسوت تجلیل شود که سهمیه استان بوشهر ۱۰ هزار نفر و شهرستان گناوه ۲۰۰ نفر تعیین شده‌است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در بوشهر مرکز این استان یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که باتوجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا در ساعت‌های خاصی باز می‌شود و در سطح شهرستان‌ها نیز قابلیت انجام آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: هفته دفاع مقدس امسال که تقارن با پاسداشت سالروز چهلمین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دارد، بدلیل بیماری کرونا متفاوت‌تر از سال‌های قبل اما با کیفیت و پرمحتواتر در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی بیانکرد: نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستادی و هماهنگ کننده در استان بوشهر است و برنامه‌های آنان با هدف‌گذاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و تدوین شده‌است.

غریبی با بیان اینکه  توجه به تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس باید در شهرستان‌ها در دستور کار  قرار گیرد، گفت: باتوجه به اینکه در این زمینه سهمیه به شهرستان‌ها اختصاص یافته‌است، گناوه با همکاری ادارات و نویسندگان نسبت به  تالیف و چاپ ۱۰ کتاب در این حوزه برای امسال برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم به نوعی حق شهدا، ایثارگران و رزمندگان را در این حوزه ادا کنیم.

وی افزود: تشکیل هیات امنا، ایجاد مرکز فرهنگی و رفاهی در یادمان شهدای گمنام و شناسنامه دار شدن این یادمان در شهرستان ها ضرورت دارد و در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر بیان کرد: شهرستان گناوه در حوزه دفاع مقدس یکی از شهرستان‌های مهم استان بوشهر است و جایگاه ویژه ای دارد.

وی گفت: باتوجه به اهمیت دفاع مقدس و جایگاه استان بوشهر در کشور، در شرایط کنونی نیاز است همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی نهایت همکاری تعامل و هم افزایی را در باشکوه برگزار شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس داشته باشند

کد خبر 10384

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار