جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
سپاه چگونه آمریکا را در خلیج فارس "بی‌هویت" کرد؟

خارگ : پس از شکست‌های پی‌درپی رژیم بعث عراق و هم‌پیماناش در جنگ تحمیلی دفاع مقدس، برای  ناامن شدن آبراه خلیج فارس و جلوگیری از صادرات نفت خام از پایانه نفتی خارگ در استان بوشهر، جنگ عملا به خلیج فارس کشانده شد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : رژیم بعث که با حمایت کشورهای استکباری برای ناامن کردن خلیج فارس، جنگ تحمیلی را به این آبراه کشانده بود ۱۶ مهر ۱۳۶۶ شهید مهدوی و همرزمانش در مقابله با نیروهای آمریکایی حماسه جاویدی خلق کردند.

 

 پس از شکست‌های پی‌درپی رژیم بعث عراق و هم‌پیماناش در جنگ تحمیلی دفاع مقدس، برای  ناامن شدن آبراه خلیج فارس و جلوگیری از صادرات نفت خام از پایانه نفتی خارگ در استان بوشهر، جنگ عملا به خلیج فارس کشانده شد.

در سال 66 که خلیج فارس به میدان نبرد ایران و  رژیم بعث عراق و حامیان  آنان از جمله آمریکا تبدیل شده بود رزمندگان نیروی دریایی سپاه حماسه بی‌بدیلی در نبرد مستقیم با استکبار جهانی خلق کردند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای ۹۰ میلیون مارک خسارت به بیت‌المال در جنگ

نیروی دریایی آمریکا در این میدان نبرد  که کشتی‌های تجاری و نفتکش ایران را هدف قرار می‌داد بر اساس تدابیر اتخاذ شده، رزمندگان استان بوشهر در نیروی دریایی سپاه اقدامات متعدد و مهمی در مقابله به مثل انجام دادند.

عملیات مقابله به مثل یکی از درخشان‌ترین عملیات‌های نیروی دریایی سپاه در 8 سال دفاع مقدس است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با تاکید بر نقش مهمی رزمندگان در عملیات به مثل در خلیج فارس اظهار داشت: رزمندگان استان بوشهر در نیروی دریایی سپاه در عملیات مقابله با مثل در آب‌های خلیج فارس نقش برجسته و مهمی داشتند.

سردار رمضان زیراهی به حماسه شهید نادر مهدوی در رویارویی با نظامیان آمریکایی در خلیج فارس پرداخت و تصریح کرد: یکی از عملیات‌های مقابله به مثل حماسه شهید نادر مهدوی در رویارویی با نظامیان آمریکایی در خلیج فارس در مهرماه سال 1366 است.

وی بیان کرد: زمانی‌که آمریکایی‌ها در جنگ 8 ساله درحمایت از رژیم بعث عراق وارد کارزار شدند و مستقیم شناورهای اقتصادی و تجاری ایران مورد هدف قرار می‌دادنند شهید نادر مهدوی و همررزمانش برای مقابله با آنها وارد عملیات بزرگی شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ، با بیان اینکه شناورها و بالگردهای آمریکایی بیشترین نقش در هدف قرار دادند شناورهای تجاری و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس داشتند تصریح کرد: در این راستا شهید نادر مهدوی با اتفاق همرزمانش حماسه‌ای جاوید در مقابله به مثل با آمریکایی‌ها در خلیج فارس آفریدند.

سردار زیراهی، عملیات غرور آفرین 16 مهرماه سال 1366 را یکی از حماسه‌های جاوید دانست و افزود: در این عملیات با درگیری مستقیم بین شناورها و بالگردهای آمریکایی با شناورهای شهید نادر مهدوی و همرزمانش، پس از درگیری‌های مختلف صدماتی به نیروهای آمریکایی وارد شد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ضربات سختی به بالگرد آمریکایی وارد کردند تصریح کرد: در این عملیات پس از سرنگونی بالگرد آمریکایی، تعدادی از رزمندگان از جمله نادر مهدوی، غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهید و تعدادی نیز اسیر شدند.

زیراهی با بیان اینکه نادر مهدوی یکی از قهرمانان ملی مبارزه با استکبار جهانی است گفت: شهید مهدوی و دیگر همرزمانش ابهت پوشالی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را شکستند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، شهید نادر مهدوی راالگوی مقابله و مبارزه مستقیم با استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: حماسه شهدای خلیج فارس برگرفته از مکتب عاشورای حسینی است که اکنون رزمندگان از این فرهنگ بهره‌مند هستند.

حماسه سردار شهید نادر مهدوی در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس دارای آموزه‌های بسیاری است و اقتدار همیشگی  و توانمندی ایران اسلامی را در حفاظت و صیانت از مرزهای ایران اسلامی به ویژه خلیج فارس به اثبات رساند

کد خبر 10442

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار