جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
سفر در کدام مسیرهای هوایی گران‌تر می‌شود؟

خارگ : پروازهای از مبدا تهران به مقصد خارک و... از جمله مسیرهایی هستند که قیمت بلیت آن بیش از یک میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین: انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در نرخ‌نامه جدید که بر اساس دلار ۲۷ هزارتومانی تعیین شده است، حداکثر قیمت بلیت هواپیما را در بیش از ۶۰ مسیر به بیش از یک میلیون تومان افزایش داد.

آخرین نرخ‌نامه بلیت پروازهای داخلی به شهریور ۹۸ مربوط می شود که قیمت ها با نرخ ارز ۱۱ هزار تومانی محاسبه شد و نرخ پروازهای داخلی از کف قیمتی ۲۰۰ هزار تومان شروع و در گران ترین مسیرها به زیر یک میلیون تومان به فروش می‌رفت، این نرخنامه که مصوب شهریور سال گذشته بود تا همین چند هفته پیش اجرا می‌شد تا اینکه شیووع ویروس کرونا و بهانه پرواز ایرلاین‌ها با ظرفیت ۶۰ درصدی، منجر به تصمیم جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت‌ها شد.

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته اعلام‌کرد که قیمت بلیت هواپیما به اجبار گران خواهد شد و گفت: بر اثر اجرای طرح نشستن یک درمیان مسافران در هواپیما قیمت بلیت به اجبار افزایش خواهد یافت.

او گفته بود: فاصله‌گذاری اجتماعی در سفرهای هوایی نه دستور یاتا و یا نهادهای بین‌المللی هوانوردی است بلکه مطالبه اجتماعی مردم است که از ابتدای آبان ماه اجرا و این مساله روی هزینه بلیت تاثیر خواهد گذاشت.

 

بر اساس نرخ‌های جدید که قیمت آن از  ۴۹۱ هزار تومان شروع و سقف قیمت‌ها دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، مسافران مسیر تبریز به بندرعباس باید برای سفر هوایی در این مسیر تا سقف ۲ملییون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

شهرهای از مبدا تهران به مقصد ارومیه، اهواز، ایرانشهر، آبادان، بجنورد، بوشهر، تبریز، زاهدان، زابل، رفسنجان، دزفول، چابهار، جیرفت، خارک و ... از جمله مسیرهایی هستند که قیمت بلیت آن بیش از یک میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

مسافران مسیر کرمانشاه به بندرعباس نیز با کف قیمت ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت  ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان مجبور به تهییه بلیت هواپیما هستند.

مسافران مسیر کیش- تبریز نیز با حداکثر قیمت دو میلیون و ۵۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان می‌توانند سفر هوایی به جزیره کیش داشته باشند.

برای مردم تهران نیز پرواز در این مسیر در کف قیمتی هفتصد هزار تومان و حداکثر قیمت یک میلون و هفتصد و پنجاه هزار تومان به فروش می رسد.

مردم تهران نیز برای سفر هوایی به مشهد که معمولا مسیر پرتقاضایی از پایتخت است حداقل قیمت ۶۴۷ هزار تومان و حداکثر قیمت یک میلیون و سیصد و ۵۴ هزار تومان را باید پرداخت کنند.

در نرخ‌نامه جدید،  قیمت بلیت هواپیما در بیش از ۶۰ مسیر میلیونی شده است و برای مثال پرواز ماهشهر- مشهد هم ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان به مشتریان فروخته خواهد شد.

پروازها در مسیر ارومیه- کیش، ساری- کیش، کرمانشاه- کیش، کرمانشاه- قشم، رشت-عسلویه بین یک میلیون و ۸۰۰ تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

مسافران تهران- قشم نیز با قیمت حداقل۷۲۲ هزار و حداکثر ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان می توانند در این مسیر هوایی تردد داشته باشند.

آنطور که دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفته است افزایش قیمت بلیت هواپیما با احتساب ۲ عامل ارز ۲۸ هزار تومانی و با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل فقط ۶۰ درصد ظرفیت پروازها از ابتدای آبان ماه، تعیین شده است.

کد خبر 10445

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار