پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
چند طرح درمانی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در سیرجان افتتاح شد
سیرجان - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به سیرجان چند طرح درمانی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی صبح یکشنبه از بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) و شهید غرضی سیرجان بازدید کرد و سپس بدون مراسم رسمی به دلیل کرونا بخش‌های آی سی یو بخش کرونا با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات کمک خیران و دانشکده علوم پزشکی با ظرفیت ۱۸ تخت بیمارستانی، بخش ان آی سی یو کودکان با ظرفیت ۱۳ تخت و هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و بخش شیمی درمانی با ظرفیت هشت تخت و هزینه ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات بخش درمان شهرستان سیرجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

جان بابایی در حاشیه این افتتاح‌ها گفت: امروز به دلیل شهادت امام حسن عسکری (ع) و وضعیت کرونا نمی‌خواستم افتتاح رسمی انجام شود ولی این بخش‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و توصیه می‌کنم با توجه به وضعیت بد کرونایی مراسم افتتاح‌ها یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها به همین صورت و بدون جمعیت برگزار شود.

وی افزود: متأسفانه وضعیت بحرانی شهرستان‌های کرمان و سیرجان و رفسنجان موجب حضور بنده به استان شد و آنچه مهم است در مرحله اول رعایت خود مردم است که می‌تواند شیوع بیماری را کاهش دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در شهرستان ۳۰۰ هزارنفری سیرجان ۱۴۰ بیمار کرونایی بستری باشند این یک بحران و وضعیت نامناسب است مضاف براینکه خیلی افراد هم قطعاً دارای ویروس هستند و در اجتماع می‌چرخند که اوضاع را بحرانی‌تر می‌کند لذا برای قطع سیکل بیماری باید این افراد به هر طریق ممکن شناسایی و قرنطینه شوند و دیگران هم تمامی دستور العمل های بهداشتی را رعایت و در صورت نیاز در مراکز ۱۶ ساعته مراکز درمانی که به همین منظور تدارک دیده شده است قرنطینه شوند.

جان بابایی تاکید کرد دوری از مراسم و مجالس و دور همی ها در خانه ماندن و زدن ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی و دستور العمل های بهداشتی می‌تواند اوضاع را عادی در غیر اینصورت مشکلات درمانی و فراگیری بسشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان هم گفت: در حال حاضر کمبود ی نیست و جوابگو هستیم اما رعایت دستور العمل ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید مردم کمک کنند.

رشیدی بیان کرد: الان ظرفیت‌ها تکمیل است که اگر شرایط بدتر شود مجبور هستیم نقاهتگاهها را تجهیز و به ظرفیت این مراکز هم برسیم. امیدواریم با همکاری مردم به این مرحله نرسیم و در حال حاضر کمبود دارویی هم نداریم.

حسن نصرالله پور معاون تدارکات و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی سیرجان هم گفت: طرح‌های امروز بخش‌های آی سی یو بخش کرونا با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات کمک خیران و دانشکده علوم پزشکی با ظرفیت ۱۸ تخت بیمارستانی، بخش ان آی سی یو کودکان با ظرفیت ۱۳ تخت و هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و بخش شیمی درمانی با ظرفیت هشت تخت و هزینه ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات بخش درمان شهرستان سیرجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد خبر 10547
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار