جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
اقتصادهای عربی امسال به شدت آب می‌روند
اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی سه‌ماهانه رویترز پیش‌بینی کردند اقتصاد ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس امسال به شدت آب می‌رود و در سال آینده اندکی ریکاوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی سه‌ماهانه رویترز پیش‌بینی کردند اقتصاد ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس امسال به شدت آب می‌رود و در سال آینده اندکی ریکاوری می‌شود. این اقتصاددانان برای برخی از این کشورها سقوطی شدیدتر از آن‌چه قبلاً پیش‌بینی شده بود را تخمین زدند.

طبق تخمین آنها عربستان سعودی به عنوان بزرگترین اقتصاد این منطقه امسال ۵.۱ درصد آب خواهد رفت و در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب ۳.۱ درصد و ۲.۷ درصد ریکاوری خواهد شد.

طبق این پیش‌بینی اقتصاد امارات امسال ۶ درصد آب خواهد رفت و سال آینده و سال بعد از آن به ترتیب ۲.۷ درصد و ۳.۸ درصد ریکاوری می‌شود. این در حالی است که قبلاً در ماه جولای افت امسال اقتصاد امارات ۵.۱ درصد پیش‌بینی شده بود.

اقتصاد دوبی امسال حداقل ۸ درصد آب خواهد رفت چرا که این امارت بیش از همه در معرض آسیب از بحران کرونا و کاهش شدید توریسم بوده است.

اقتصاد کویت امسال ۶.۳ درصد آب می‌رود و در ۲ سال آینده به ترتیب ۲.۶ درصد و ۳.۳ درصد ریکاوری می‌شود.

اقتصاد قطر امسال ۴ درصد سقوط می‌کند و در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب ۳ درصد و ۳.۴ درصد رشد خواهد کرد.

عمان و بحرین هم امسال به ترتیب ۴.۹ درصد و ۴.۸ درصد آب می‌روند و سال آینده ۲.۵ درصد و ۲.۶ درصد رشد می‌کنند اقتصاد این کشورها در سال ۲۰۲۲ هم به ترتیب ۲.۷ درصد و ۲.۱ درصد ریکاوری خواهد شد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدند به علت وابستگی بالای این کشورهای به صادرات سوخت، بحران کرونا آسیب شدیدی به اقتصاد آنها وارد کرده است چراکه باعث شده تقاضا و قیمت نفت سقوط کنند.

کد خبر 10796
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار