جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
نفس به نفس با کرونا تا اعزام

خارگ /اجتماعی:کرونا اپیدمی  شایع این روزها وبلای جان انسانها شده است.رحم نمی شناسد ومشخص نیست کجا و چطور جان هزاران نفر را می گیرد.در هر نقطه از دنیا که  باشید و به کرونا مبتلا شوید باید فورا به مراکز درمانی مخصوص مراجعه کنید تا از درمان به موقع بهرمند شوید و شانس بقای بیشتری داشته باشید همچنین ٬ با تشخیص زودهنگام از آلوده کردن بقیه پیشگیری شود.

اما قصه های تلخ جزیره پایانی ندارد......

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین به قلم طاهره برزگر: ما ساکنان جزیره خارکیم ٬ جزیره ای  بظاهر محصور با آب و  درباطن اسیر بی تدبیری. در شرایط عادی بیمارانی که حال وخیم دارند باید به مراکز مجهز درمانی خارج از جزیره منتقل شوند اگر این اتفاق در زمان شب بیوفتد هیچ کشتی یا هلیکوپتری برای اعزام بیمار وجود ندارد.
 
در روز هم  بخاطر وخامت حال بیمار و اتلاف زمان و در برخی موارد شرایط جوی امكان اعزام با کشتی نیست پس می ماند التماس و التجا برای خدمات قطره چکانی هلیکوپتر فلات قاره یا اورژانس هوایی بوشهر.حال اما بحران کرونا عرصه را بر ساکنان جزیره خارک تنگتر کرده است٬  درابتدا باید مطلع بود که تنها بیمارستان خارک نه تست تشخیصی ویروس کووید ۱۹ را دارد و نه داروهای آنتی وایرال و نه آی سی یو تنفسی برای بیماران  کرونایی پس تنها کار ممکن برای افراد مشکوک به کرونا اعزام آنها به خارج از جزیره است و این تازه اول ماجراست.نه سیاه نماییست و نه اغراق بلکه حقیقتیست تلخ و نفس گیر از لحظات جان فرسای جدال با کرونا و بالا و پایین های اعزام  بیمار کرونایی به خارج از خارگ.
 
درد داشتم و فریادرسی نبود
 
مصاحبه یک بیمار مشکوک به کرونا را گوش می دادم  لحظات رعب آوری را در انتظار اعزام به خارج از خارگ سپری کرده بود.ایشان در بخشی از صحبت های  خود بیان می نمود که روز به روز حالم بدتر می شد  و با اینکه پزشکان بیمارستان  برگه اعزامم را امضا کرده بودند هیچ وسیله ای برای خروج من از خارک نبود و تلاش های ستاد کرونا بی سرانجام مي ماند،این روند حدود چند روز طول کشید و من درد داشتم وفریاد رسی نبود،نمی دانستم زنده می مانم یا خیر؟
شنیدن این کلمات از زبان یک بیمار بسیار دردناک است ٬ آنهم بیمار کرونایی که در جدال بین مرگ و زندگیست ٬فشار روانی و جسمی بیماری از یک سو و استرس اعزام از سوی دیگر بر نفس های هر ثانیه اش چیره می شود. وقتی هلیکوپترها قادر به اعزام بیمار مشکوک به کرونا نیستند٬ راه دریا هم کم از راه آسمان ندارد وعلی رغم تلاش های ستاد کرونا در خارک همه از اعزام بیمار پا پس می کشند. ‌بالاخره بعد از قریب به ساعت ها و شاید روزها تلاش ستاد کرونا ،بیمار داخل یک کانکس بوسیله یدک کش فلات قاره به مرکز استان منتقل  می شود.
 
درد را از هر طرف بخوانی درد است
 
اولین وظیفه دولت در قبال شهروندان حفظ حق حیات آنهاست و ما در خارگ باید از این قانون بهرمند باشیم. اعزام بیماران به خارج از  خارگ یک مشکل مزمن و گریبانگیر است که با جان مردم سرو کار دارد ٬ بخصوص  اینکه موج سوم کرونا پیش روی ماست و علاج واقعه قبل از وقوع است. این زخم کهنه یکبار برای همیشه باید درمان شود و یادمان نرود ما در منطقه نفت خیز زندگی میکنیم و باید از نعمت انجام مسولیت اجتماعی شرکت ها در قبال مردم منطقه صنعتی بهرمند باشیم .

کد خبر 10806

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار