جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
نشست ائمه جمعه اهل سنت شمال استان با فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران برگزار شد

شیخ احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ گفت: سپاه پاسداران، پاسدار واقعی نظام، وحدت و ارزش های اسلامی است. مجموعه ای که همیشه گمنام هستند اما خدمات صادقانه شان بیانگر واقعیت انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین :به نقل پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از بوشهر، نشست ائمه جمعه شمال استان با فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران برگزار شد.
شیخ احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ گفت: سپاه پاسداران، پاسدار واقعی نظام، وحدت و ارزش های اسلامی است. مجموعه ای که همیشه گمنام هستند اما خدمات صادقانه شان بیانگر واقعیت انقلاب است.
وی افزود: هیچ شیعه ای فقیه تر از امام جعفر صادق(ع) و هیچ سنی فقیه تر و عالم تر از امام احمد شافعی مالکی حنبلی نیست. سرمذهب و امام مذهب ما، شاگرد امام جعفر صادق(ع) است. گادن مایر رژیم سابق رژیم صهیونیستی می گوید: وقتی مسجدالاقصی را آتش زدیم شب را تا به صبح، از ترس اینکه اعراب و مسلمان ها از سراسر دنیا به اسرائیل حمله ور شوند نخوابیدیم. اما وقتی صبح شد، فهمیدیم هر کاری می توانیم انجام دهیم. زیرا در برابر یک ملت به خواب رفته قرار داریم. ما به یک بیداری نیاز داریم. آن هم بیداری از نوع اسلامی و از نوع حقیقی. نه بیداری شیعی و نه بیداری سنی.
امام جمعه اهل سنت خارگ به مسئله بیداری اشاره کرد و افزود: بیداری از نوع الهی و خداپسندانه باید باشد. تنها کشوری که در آن حکومت، نظام و مردم یک سخن و گفتار شدند جمهوری اسلامی بود. جمهوری اسلامی ایران با وحدت و یکپارچگی، شیعه و سنی در کنار یکدیگر این کار را انجام دادند. اگر حرف از حکومت اسلامی ایرانی می زنم یعنی شیعه و سنی.
احمدرضا کنعانی ادامه داد: در عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و صفاک سه مؤلفه وجود دارد. اول، بی توجهی به آیات الهی و نصایح قرآن در این روابط مشخص بود. مؤلفه دوم، پاگذاردن و نادیده گرفتن خون شهدای انتفاضه است. خون کودکان، زنان، مجاهدین و فراموشی خیانت یهود به مسلمین و غصب بیت المقدس است. سوم، اراده و خواست دشمن را بر خواست مسلمانان و الهی ترجیح دادن است.
وی در پایان گفت: از چه چیزی بترسیم؟ زمانی باید بترسیم که برای اثبات حرف، استدلال و برای اثبات عمل، دلیل نداشته باشیم. عدم استقلال و قدرت سبب خواری می شود. قدرت زمانی جلوه گر می شود که ما از مقوله ایستادگی و مقاومت که درس قرآنی است به نام صبر، آموخته باشیم.
شیخ اسماعیل بازدار امام جمعه اهل سنت شهر بوشهر گفت: اتحاد، همبستگی و صمیمیتی که بین اهل سنت و شیعه در ایران اسلامی وجود دارد مرهون درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری و اعتقاداتی است که در میان مردم وجود دارد. مسئله وحدت یک مسئله سیاسی نیست. اگرچه یک امر سیاسی است ولی ریشه در اعتقادات، عبادات و تقوای انسان ها دارد.
وی افزود: امت اسلام باید وحدت، اتحاد و همبستگی داشته باشند. کلمه وحدت تنها صفت خداوند متعال است که خداوند، واحد و احد است. وقتی بحث از وحدت به میان می‌آید یعنی هدفمان باید یکی باشد. وحدت در هدف، راه و روش و منهج است. تمامی برنامه هایمان با هر سلیقه و گرایش‌ مذهبی، باید یک هدف را دنبال کند و آن هم اتحاد و انسجام امت اسلام و مبارزه با دشمنان است.
امام جمعه اهل سنت نیروی دریایی سپاه پاسداران را نماد مقاومت خواند و گفت: وقتی بحث از مقاومت به میان می آید قبل از هرچیز سپاه پاسداران در ذهن تداعی می شود. مقاومت شاخه ها و بخش های مختلفی دارد که یکی از آن ها، مقاومت در راه اتحاد، همبستگی و وحدت است. وقتی وحدت خود را حفظ می‌کنیم نمونه‌ای از مقاومت است. وقتی دشمن به وحدت ما نگاه می‌کند در واقع مقاومت ما را در برابر دشمنی آن ها مشاهده می‌کند. وحدت، اتحاد و همبستگی یکی از نمونه‌های بارز مقاومت در برابر دشمنان است.
آقای بازدار به بیان شخصیت سردار دل ها و شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: این شهادت طلب، کسی که اخلاص، تقوا و ساده زیستی ایشان زبان زد خاص و عام است در میادین مختلف، دفاع مقدس و مبارزه با اشرار مسلح در عرصه های فرامرزی و فرامنطقه‌ای در مناطقی مثل عراق و سوریه وقتی حرکت افراطی داعش سر کشید و وحشتی در دل مسلمانان ایجاد کرد، توانست داعش را از بین ببرد و این افتخار را برای ملت ایران رقم بزند.
وی خاطر نشان کرد: امروز بزرگ ترین و با ارزش ترین مقاومت، مقاومت علیه استکبار، صهیونیست، آمریکای جنایتکار و کسانی است که مسجدالحرام را از مسجد الاقصی دور می کنند و بین آن ها جدایی می‌اندازند.
امام جمعه جزیره خارگ در پایان ضمن ابراز امیدواری با الگوبرداری از رسول خدا و ایجاد اتحاد و انسجام گفت: با قدم گذاشتن در راه مقاومت و الگوبرداری از رزمندگان و مجاهدان، که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به درجه رفیع شهادت رسیدند، می توانیم ارزش و جایگاه و نعمتِ وحدت و امنیت را درک کنیم و برای آیندگان مایه خیر باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی نژاد مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه دوم دریایی سپاه گفت: در فضای جهت گیری های اجتماعی و سیاسی می توانیم وحدت داشته باشیم. وحدت، فقط کمک به خودمان نیست، بلکه باید به دیگر ملل مسلمان نیز کمک کرد. درگیری هایی که بین آذربایجان و ارمنستان اتفاق افتاده است و همچنین مسئله ای که در غزه پیش آمد می توانیم جهت گیری واحدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: چرا بعضی از حکومت ها سوخت هواپیماهای یهودی را تأمین می کنند که شدیدترین و کینه ورزترین دشمن اسلام است. مگر پیامبر نفرمود: هیچ پیامبری مثل من از یهود اذیت نشد. مگر نفرمود: هیچ قومی مثل یهود اذیت نکرد. چرا داستان امارات پیش آمد؟ یکی از علت‌هایش این است که امارات ۴ قبیله هستند که دور هم جمع شدند. متاسفانه با هم جمع نیستند و خط واحدی ندارند. چون با هم نیستند پشتوانه سیاسی حکومت ندارند. به لحاظ اینکه با هم نیستند از نظر فضای سیاسی، به عنوان یک کشور مستقل او را به حساب نمی آورند. و امریکا از آنان در بعضی از مجامع بین المللی به عنوان یک رأی استفاده می کند. آنجا را استثنا می کند، به لحاظ اینکه پشتوانه ندارد و پایه آن سست است. باید همکاری و کمک کنیم. جهت گیری اجتماعی و سیاسی واحد می‌توانیم داشته باشیم. دیگران هیچ حرفی نمی‌توانند بزنند. جای شک و شبهه وجود ندارد و به اعتقادات دیگران نیز حمله نکرده ایم.
مسؤل نمایندگی ولی فقیه در منطقه دوم دریایی سپاه افزود: یکی از وظایف مؤمن، نسبت به سایر مؤمنین و مسلمانان آن است که او را کمک کنند. اگر حق به جانب اوست کمکش کنند و اگر حق به جانب او نیست، موازین دینی را به او گوشزد نماییم. در قرآن آمده است: کسی که مردم را از وادی ظلمت به وادی نور هدایت کند و مورد لطف، رحمت، سلام و صلوات خدا و ملائکه قرار بگیرد، می ‌تواند این کار را انجام دهد. هدف اصلی ارسال موسی همین بود. خداوند در قرآن و در سوره ابراهیم فرمود: موسی را با آیات مان فرستادیم. ما به موسی گفتیم که مردم را از وادی ظلمت به وادی نور رهنمون نماید. ما به موسی گفتیم: چنین روزی که پیروزی بر تو نازل شد آن روز روز خداست و مردم را به آن روز متذکر شو.

 

 

کد خبر 11093

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار