چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
ظرفیت بوشهر برای مقابله با آلودگی‌‎های نفتی توسعه می‌‎یابد

خارگ : جزیره خارگ به مرکز پاسخگویی به شرایط اضطراری کشور و منطقه برای مهار آلودگی‌ها نفتی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین ، محمد قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه مراحل پایانی ساخت یکی از پیشرفته ترین شناورهای مقابله با آلودگی نفتی دریا در منطقه در کارخانجات شهید درویشی بندر شهید رجایی هرمزگان دست انجام است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری این شناور به بندر بوشهر منتقل و در جزیره خارگ استقرار یابد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: با استقرار این شناور ویژه جمع‌آوری آلودگی نفتی در خارگ استان بوشهر این جزیره به مرکز پاسخگویی به شرایط اضطراری کشور و منطقه برای مهار آلودگی‌ها تبدیل خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به خسارت جبران ناپذیر آلودگی بر محیط زیست دریایی، سرعت عمل در عملیات مقابله با آن ضروری است.

وی گفت: در ۲ ماه اخیر آلودگی‌های چندان وسیعی در آب‎های خلیج فارس نبود و تنها یک مورد در حوالی سکوهای نفتی العربیه رخ داد که بلافاصله نسبت به اعزام تجهیزات مقابله با آلودگی به همراه تیم مجرب اقدام و آلودگی امحا شد.

قاسمی افزود: استان بوشهر از مجهز به مجرب‎ترین تیم مقابله با آلودگی نفتی در کشور برخوردار است که در این ارتباط بیش از ۲۰ فروند تجهیزات دریایی چندمنظوره که یکی از کاربری‎های آن مقابله با آلودگی نفتی است، برخوردار است.

وی عنوان کرد: این تجهیزات عمده آنها ملکی است که به صورت تمام وقت در اختیار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  قرار دارند.

قاسمی ادامه داد: تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی علاوه بر بندر بوشهر در هشت بندر تابعه این استان پراکندگی دارند.

وی بیان کرد: در این ارتباط برای پایش سواحل و دریا از ظرفیت جایروپلن ملکی و پهپاد استفاده و برای دریا از طریق شناورهای ناجی اقدام می‎شود.

قاسمی اضافه کرد: با این حال از شهروندان و دریانوردان تقاضا می‎شود در صورت مشاهده آلودگی نفتی یا هر گونه شرایط اضطراری در دریا از طریق کانال ۱۶ وی.اچ.اف و در صورتی که در بنادر یا سواحل لکه نفتی، آلوگی نفتی و یا آتش سوزی مشاهده شد از از طریق شماره ۱۵۵۰ آن را به مرکز هماهنگی اضطرار هماهنگی دریایی اطلاع رسانی کنند تا اقدام لازم برای هماهنگی لازم و کمک رسانی صورت گیرد.

کد خبر 11096

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار