پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
حاکمیت استان بوشهر در پارس جنوبی نباید از بین برود
بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم منتفع شدن استان از مزایای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، گفت: حاکمیت استان بوشهر در پارس جنوبی نباید از بین برود.

به‌گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست با نمایندگان استان بوشهر اظهار داشت: باید از ظرفیت و پتانسیل‌های استان بوشهر در زمینه‌های مختلف بهترین استفاده را برد.

وی نفت و گاز و پتروشیمی را از مزیت‌های مهم استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: حاکمیت استان بوشهر در پارس جنوبی نباید از بین برود و باید استان از منافع این صنایع بهره‌مند شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه مالیت‌های شرکت‌های پارس جنوبی باید به استان بوشهر برسد افزود: نقدینگی شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان باید در استان بوشهر هزینه شود.

وی به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: به منظور توسعه اشتغال پایدار حوزه کشاورزی در استان باید شهرک‌های صنعتی خرما، گوجه‌فرنگی و صنایع و فرآورده‌های دریایی راه‌اندازی و فعال شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار حرکت به سمت اجرای طرح‌های کلان در استان شد و اضافه کرد: این طرح‌ها باید بر اساس ظرفیت‌های آمایشی استان اجرا شوند و پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اتصال استان بوشهر خط ریلی سراسری و همچنین ایجاد مسیر راه‌آهن مکران - بوشهر - بصره - لبنان ضروری است.

کد خبر 11100
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار