جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کیفیت خدمات بیمه سلامت در استان بوشهر افزایش می‌یابد
بوشهر - مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: کیفیت خدمات بیمه سلامت در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی عصر دوشنبه در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیشترین جمعیت بیمه شده در استان بوشهر مربوط به شهرستان دشتستان است.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت بر اساس تکلیف قانونی در راستای تکمیل و تعمیم پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه تلاش می‌کند و ارتقای کیفیت خدمات سلامت و حمایت مالی از بیمه شدگان در برابر هزینه‌های سلامت از مهمترین دغدغه‌های سازمان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: خوشبختانه طی سال‌های گذشته با اجرای طرح تحول در نظام سلامت، فعالیت‌های خوبی در حوزه بیمه صورت گرفت است که می‌توان فراهم شدن امکان بیمه کردن افراد به صورت رایگان و گسترش تعهدات سازمان را از جمله دستاوردهای آن دانست.

وی با تشریح اجرای برنامه‌های نسخه نویسی الکترونیک و تبادل الکترونیک اسناد بستری در استان افزود: با توجه به شرایط کنونی و ابتلای جمعیت زیادی از مردم به ویروس کرونا، مقرر شده است سازمان بیمه سلامت بدون انجام ارزیابی وسع، آن دسته از افراد که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، به صورت رایگان بیمه شوند و از خدمات بیمه‌ای سازمان بهره مند شوند.

وی گفت: با توجه به پذیرش بیماران کرونایی توسط بیمارستان‌های دولتی در سطح استان و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم عزیز و کاهش پرداختی بیمه شدگان بابت هزینه درمان، در ابتدای آبانماه طی تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و قائم (عج) سپاه پاسداران به امضا رسید، بیمه شدگان بیمه سلامت خدمات سرپایی و بستری را با تعرفه دولتی در بیمارستان‌های مذکور دریافت کنند.

رمضانی افزود: سازمان بیمه سلامت برای خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان باید مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد خصوصاً بیمارستان‌ها را به موقع پرداخت کنند تا آنان با مشکل مواجه نشوند و این امر با حمایت و همکاری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب اعتبارات سازمان بیمه سلامت در بودجه سالیانه محقق خواهد شد و انتظار داریم نمایندگان با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع درمان در این خصوص از بودجه سازمان و سلامت مردم حمایت کنند.

توسعه پوشش بیمه‌ای

ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه با مردم و مؤسسات مستقیماً در ارتباط هستم سطح رضایتمندی نسبت به خدمت رسانی بیمه سلامت در شهرستان بالا است.

رضایی افزود: ازجمله اقدامات مهم و ارزشمند سازمان بیمه سلامت، بیمه کردن افراد در کوتاه‌ترین زمان و به‌صورت رایگان و همچنین پذیرش بیمه شدگان در بیمارستان‌های غیر دولتی با تعرفه دولتی است.

وی تصریح کرد: برای شهرستانی که درصد زیادی از جمعیت آن از نظر درآمدی در سطح پایینی قرار دارند خبر خوبی است و به همین منظور از مدیریت و کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر تشکر ویژه به عمل می‌آید.

نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس گفت: تأمین مالی و تخصیص اعتبار دستگاهی مانند بیمه سلامت که قشر زیادی از جمله روستاییان و طبقه مستضعف جامعه را پوشش بیمه‌ای داده تا آنان از خدمات بهره مند شوند برای نمایندگان مجلس در اولویت قرار دارد.

وی افزود: تأمین مالی در این راستا باعث گسترش سلامت در جامعه می‌شود و همچنین باید از همه کسانی که در حوزه سلامت خدمت رسانی می‌کنند حمایت صورت گیرد تا با روحیه بالایی به مردم خدمت کنند.

کد خبر 11101
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار