شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
سامانه بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود/ افزایش ارتفاع موج دریا
بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج دریا از چهارشنبه تا جمعه گفت: سامانه بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته جاری تا اواخر وقت جمعه بر روی خلیج فارس و در سطح استان است.

وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی ساعات ضمن افزایش سرعت وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی، در برخی نقاط نیز وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور تصریح کرد: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روز جمعه از شدت بیشتری برخوردار است و در پی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای، افزایش ارتفاع موج دریا مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی بوشهر افزود: در ساعاتی از وقت امروز و فردا نیز گاهی بر تراکم ابرها در آسمان استان افزوده می‌شود و احتمال وقوع رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش تندباد عمدتاً بر روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در فراساحل با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و در اوایل صبح در برخی نقاط مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباٌ شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

دریا طوفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج دریا از چهارشنبه تا جمعه، افزود: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضرور بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

وی تصریح کرد: همچنین در پی وزش باد شدید و وقوع طوفان تندری، در راستای محافظت از شناورهای پارک شده در سواحل، تأسیسات و زیرساخت‌ها در سواحل و بر روی دریا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تاکید کرد: به دلیل احتمال وقوع صاعقه، باید از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز شود.

کد خبر 11109
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار