جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
تداوم کمبود روغن در بازار بوشهر/ وعده‌های مسئولان صمت عملی نشد
بوشهر - کمبود روغن در بازار بوشهر علاوه بر سرگردانی مردم، باعث ایجاد نارضایتی شده است؛ مشکلی که مسئولان صمت وعده حل آن را داده‌اند ولی فعلا خبری از رفع مشکل نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، قاسم بازیاری: روغن به عنوان یکی از نیازهای روزمره مردم برای آشپزی محسوب می‌شود و کمبود این کالا باعث می‌شود تا مردم برای تأمین نیازهای روزانه خود با مشکلاتی روبرو باشند.

در این روزها که مردم شاهد افزایش قیمت انواع اجناس در بازار هستند، کمبود کالاها و اقلام مورد نیاز، مشکلات و دغدغه‌های آنها را دو چندان کرده است.

روغن به عنوان یکی از مواد غذایی مهم مردم همواره مورد نیاز آنها در خانه است ولی این روزها در بازار کمیاب شده و دسترسی به آن برای مردم کمی سخت شده است؛ به طوری که در برخی از نقاط استان شاهد ایجاد صف برای گرفتن روغن هستیم.

افزایش تقاضا و کمبود روغن در بازار یکی از عمده مشکلات این روزهای بازار استان بوشهر به شمار می ورد که باید مسئولین هر چه زودتر تمهیدات لازم در راستای رفع این مشکلات اتخاذ کنند تا مردم با خیال آسوده‌تری بتوانند اجناس خود را تأمین کنند.

کمبود روغن و سرگردانی مردم

یکی از شهروندان هم استانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شاید یکی از عمده مشکلات کنونی روغن در سطح استان جو روانی باشد که برخی‌ها معتقد هستند که دیگر روغن وارد بازار نمی‌شود به همین دلیل تقاضا بالا رفته است.

وی افزود: از طرفی نیز برخی‌ها هم معتقد هستند قیمت روغن بعد از این وقفه افزایش می‌یابد هر چند این روزها این کالا به سختی یافت می‌شود که انتظار می‌رود هر چه زودتر این مشکل حل شود.

یکی دیگر از شهروندان با انتقاد از برخی فروشگاه‌ها اظهار داشت: متأسفانه برخی فروشگاه‌ها سهمیه روغن خود را بین دوستان و آشنایان تقسیم می‌کنند و روغنی به ما نمی‌رسد.

وی ادامه داد: احتکار روغن یکی از مشکلات مردم است که برخی افراد با احتکار روغن و عدم عرضه آن به بازار، مردم را برای گرفتن روغن سرگردان کرده‌اند.

روغن نداریم

یکی از مغازه داران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر هیچ روغنی در مغازه ندارم و وقتی مشتری مراجعه می‌کند شرمنده آنها می‌شوم.

وی افزود: روغن هم اکنون در بازار وجود ندارد که بین مردم توزیع کنیم هر چند قول‌هایی در جهت رفع این مشکل تا پایان هفته داده شده است که امیدواریم با رفع این مشکلات دغدغه مردم کاسته شود.

منتظر شرکت‌های پخش هستیم

یکی از مغازه‌داران بوشهری به خبرنگار مهر گفت: مسئولان صمت استان بوشهر اعلام کرده‌اند که به زودی محموله بزرگ روغن در استان توزیع می‌شود ولی این وعده عملی نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل ما کمبود روغن دریافتی از شرکت‌های توزیع است و در صورتی که روغن دریافت کنیم به صورت شفاف و عادلانه بین مردم توزیع می‌کنیم.

وعده‌ای که عملی نشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هفته گذشته گفته بود که کمبود روغن خوراکی در بوشهر رفع می‌شود و تا هفته آینده ۵۰۰ تن روغن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب با قیمت ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه برای جبران این کمبود پیگیری‌هایی انجام و راهکارهای لازم برای تأمین نیاز جامعه ارائه شده است، تصریح کرد: برای تولید روغن، خوراکی، مواد خام مورد نیاز از بندر شهید رجایی به کارخانه‌ها انتقال یافته است.

حسینی با بیان اینکه تأمین و توزیع روغن خوراکی به شرایط عادی برمی‌گردد یادآور شد: تأمین و توزیع روغن به‌زودی بر اساس نیاز جامعه تأمین و در همه فروشگاه‌ها عرضه و شرایط عادی می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر توزیع روغن خوراکی از طریق ستاد تنظیم بازار، بخش خصوصی نیز برای تأمین این ماده غذایی مورد نیاز اقدام می‌کنند و مشکلی در زمینه روغن خوراکی و دیگر کالاهای اساسی جامعه وجود ندارد.

در حالی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر این وعده‌ها را داده بود که الان همان هفته موعود است ولی خبری از توزیع ۵۰۰ تن روغن نیست و فروشگاه‌ها این موضوع را رد می‌کنند.

مردم انتظار دارند دستگاه‌های متولی ضمن بازدید مستمر از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با محتکرین برخورد و از افزایش قیمت کالاها جلوگیری کنند.

کد خبر 11117
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار