شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
۳۰۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان بوشهر فعال است
بوشهر - رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ۳۰۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد احمدی منفرد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت با شیوع کرونا، فعالیت‌های مؤسسات قرآنی نیز تحت تأثیر قرار گرفت و فعالیت‌ها با رویکرد جدید انجام شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: مراکز قرآنی اعم از مؤسسات، خانه‌ها و تشکل‌های قرآنی با توجه حوادث سال جاری که متأثر از شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی نقش فعالی ایفا کردند.

وی ادامه داد: از برنامه‌های که جامعه قرآنی به ویژه مراکز قرآنی می‌توان به توزیع شش هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد ریال، مشارکت در راه اندازی تولید ۴۱ کارگاه ماسک و وسایل بهداشتی با تولید ۱۰۰ هزار ماسک اشاره کرد.

احمدی منفرد با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی گسترده‌ترین شبکه نیروی انسانی و آموزش قرآن کریم در سطح کشور را داراست اظهار داشت: از جمله زمینه‌های مهم و تخصصی فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه‌های متنوع قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت منظم ترین و منسجم‌ترین برنامه‌های قرآنی توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی هفت ماهه اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ابراز داشت: در سال گذشته با برنامه ریزی مناسب و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود استان، با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های قرآنی در استان به شکل و شیوه نوینی برگزار شد.

احمدی منفرد با اشاره به فعالیت ۳۰۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان اکثر این مراکز در فضای مجازی به گسترش و نشر توسعه فعالیت‌های قرآنی مشغول بودند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر توسعه برنامه‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی و مشارکت جامعه قرآنی در جریان‌های اجتماعی را سه محور اساسی فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۹ ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی گفت: با توجه مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بسته بودن مراکز قرآنی فعالیت‌های آموزشی این مراکز در فضای مجازی با رویکرد توانمندی آحاد جامعه در زمینه قرائت، مفاهیم و تربیت قرآنی به شیوه نوینی طراحی شد.

احمدی‌منفرد با اشاره به آموزش‌های تخصصی بیان کرد: رویکرد اداره امور قرآنی در خصوص فعالیت‌های آموزشی، برون‌سپاری آموزش‌های عمومی به بخش مردمی و برگزاری آموزش‌های تخصصی برای اقشار جامعه است که در این راستا دوره تخصصی تربیت معلم صوت و لحن قرآن کریم، قرائت تخصصی سطح ۶ در جنوب استان، برگزاری استعدادهای قرآنی در سال ۹۹ فرایند اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: با توجه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت آموزی سربازان در حین خدمت تفاهم نامه‌هایی با یگان نظامی و انتظامی جهت برگزاری دوره‌های آموزشیاری قرآن کریم و همچنین برگزاری آموزش روخوانی و روان‌خوانی منعقد شد که منجر به صدور ۱۰۰ گواهی نامه روخوانی و روان‌خوانی ویژه سربازان وظیفه شد.

وی برگزاری ۱۵ دوره ارزیابی طرح اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از دیگر برنامه‌هایی قرآنی در سال ۱۳۹۹ اداره امور قرآنی ذکر کرد.

احمدی منفرد دومین محور فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۹ را فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی ذکر و تصریح کرد: با توجه عدم برگزاری برنامه‌های تبلیغی و ترویجی به شکل حضوری، برنامه متعددی با خلاقیت و ابتکارت جدید در فضای مجازی برگزار شد که می‌توان به برگزاری ۱۰۰ کرسی تلاوت قرآن کریم در فضای اینستاگرام، برگزاری ۱۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس، پی‌گیری پویش ملی هر خانه ایرانی یک هیئت قرآنی در ماه‌های محرم و صفر، جریان‌سازی سبک زندگی امام رضا علیه السلام در دهه کرامت، تجلیل مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از پیشکسوت قرآنی حاج سید محمد ابطحی، مسابقه تفسیر سوره لقمان به صورت مجازی و برگزاری طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم اشاره کرد.

رئیس اداره امور قرآنی استان بوشهر با اشاره به ضرورت حضور افراد در منازل برای پیشگیری ویروس کرونا این اداره اقدام به راه اندازی جلسات خانگی با محتوای قرآن و عترت کرد که در ماه رمضان ۷۴۰ جلسه خانگی قرآن و عترت با شعار ملی هر خانه ایرانی یک محفل قرآنی کرد.

احمدی‌منفرد با تأکید بر نقش مهم اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان در انجام این فعالیت‌ها و تقدیر از اعضا اتحادیه، به برنامه‌هایی از قبیل راه‌اندازی ۳۰۰ شبکه اجتماعی و همچنین برگزاری ۴۵۰۰ ختم قرآن کریم اشاره کرد.

کد خبر 11121
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار