جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
اجرای مسیر ساحلی کنگان - دیر تسریع شود/افتتاح فاز نخست تا دهه فجر
بوشهر - نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرای پروژه راه ارتباطی ساحلی بین کنگان و دیر تسریع شود تا در دهه فجر شاهد افتتاح فاز نخست آن باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسی احمدی عصر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان کنگان اظهار داشت: در جنوب استان بوشهر شاهد اجرای پروژه‌های متعددی در حوزه راه و شهرسازی هستیم که وضعیت پیشرفت آنها مطلوب است.

وی با اشاره به بررسی مشکلات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: به زودی نشست‌هایی در سطح استان و کشور برای مطالبات و مشکلات مالی پیمانکاران مربوطه انجام خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: با وجود طولانی شدن اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهر بنک، خوشبختانه با تزریق بودجه و اعتباری که فرماندار کنگان در کمیته برنامه ریزی گذاشت پروژه مجدداً مدتی است فعال شده که امیدواریم سرعت کار هم بالاتر برود.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سطح کشور و استان و شهرستان و همت مسئولان محلی و استانی پیش بینی می‌شود فاز نخست پروژه مهم جاده وفاق به طول قریب ۴ کیلومتر و ۸۰۰ متر در شهرستان کنگان در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

وی جاده وفاق را یکی از آمال و آرزوهای مردم شهرستان‌های کنگان و دیر عنوان کرد و افزود: جاده وفاق علاوه بر ایجاد راه ارتباطی ساحلی بین کنگان و دیر، موجب نزدیکی مسیر و توسعه گردشگری ساحلی در این دو شهرستان جنوبی استان بوشهر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پروژه در نیمه نخست سال ۹۶ آغاز شد که به دلیل متعدد با روند کندی مواجه بود.

احمدی افزود: از زمان آغاز به کارم در مجلس این پروژه را در اولویت کاری قرار دادم که با حمایت و همراهی استاندار بوشهر، مدیرکل راه و شهرسازی و فرمانداران کنگان و دیر خوشبختانه روند پروژه در چند ماه اخیر شتاب خوبی گرفته است.

وی بیان کرد: این پروژه در شهرستان کنگان تا کنون افزون بر ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در شهرستان دیر این میزان قریب ۲۰ درصد بوده که با پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد با مسئولان محلی و استانی از جمله راه و شهرسازی و محیط زیست، امید می‌رود مشکلات پروژه در شهرستان دیر نیز مرتفع و پروژه ۸ کیلومتر و ۸۰۰ متری در شهرستان‌های کنگان و دیر به سرانجام برسد.

کد خبر 11122
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار