پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
کشت گندم در بیش از ۹۷ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر
بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم برود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی منوچهری بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از روند کاشت گندم در آبدان اظهار داشت: از این میزان ۸۲ هزار هکتار گندم دیم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی کشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در سال زراعی گذشته سومین شهرستان تولیدکننده گندم استان بوشهر بوده است گفت: کشت گندم به عنوان مهم‌ترین و استراتژیک ترین محصول کشاورزی کشور است که از ۱۴ آبان به‌طور رسمی در استان بوشهر شروع‌شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تا امروز ۸ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر تحت پوشش کشت این محصول مهم قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت در سطح استان تا اوایل دیماه است افزود: پیش‌بینی تولید در سال زراعی سال جاری ۱۱۰ هزار تن گندم است و انتظار داریم با تلاش کشاورزان و لطف خداوند و نزول بارش‌های مناسب بتوانیم تولید در سال جاری در استان بوشهر داشته باشیم.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور برای بهره‌وری در دستور کار کشاورزان قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۳۷ درصد از مزارع گندم استان به صورت مکانیزه کشت شود و ۷ درصد از مزارع استان عملیات کم خاکی انجام شود.

کد خبر 11126
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار