سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در بوشهر آغاز شد
بوشهر- رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از ۱۷ آبان ماه سال جاری به مدت دو ماه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قدرت اله کشکولی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی، صیانت از آن و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان به مرحله اجرا گذاشته‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از تاریخ ۱۷ آبان ۹۹ به مدت ۲ ماه در استان به مرحله اجرا گذاشته شد گفت: مالکان و صاحبان قانونی موتورسیکلت‌هایی که تا قبل از بیست و نه اسفند ۹۸ توقیف و در پارکینگ نگهداری می‌شوند، می‌توانند با همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیتی به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کندد.

وی تصریح کرد: به منظور مساعدت به مالکین و صاحبان قانونی در فرایند ترخیص، در صورت نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، گواهینامه رانندگی مجاز و نداشتن پلاک، با اخذ تعهد و پرداخت جریمه‌های رانندگی، هزینه انتقال و پارکینگ برابر تعرفه‌های مصوب، موتورسیکلت تحویل مالک یا صاحب قانونی می‌گردد.

سرهنگ کشکولی با اشاره به اینکه امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیطی وجود دارد بیان کرد: ارائه سند مالکیت (برگ‌سبز)، کارت شناسایی موتورسیکلت و سند کارخانه سازنده در خصوص موتورسیکلت‌های فاقد پلاک الزامی است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: موتورسیکلت‌های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی‌سی از این خدمات مستثنا بوده و موتورسیکلت‌های که هیچ‌گونه سابقه در سامانه شماره‌گذاری یا پارکینگ ندارند نیز مشمول این طرح نمی‌شوند و باید به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه بر اساس قانون سن تردد موتورسیکلت هشت سال است خاطرنشان کرد: چنانچه صحت و سلامت ظاهری و فنی موتورسیکلت توسط کارشناس راهنمایی و رانندگی تأیید شود و یا دارای برگ معاینه فنی معتبر باشد نسبت به ترخیص آنها اقدام خواهد شد.

کد خبر 11127
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار