جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
ساخت سریال «مردان نادر» درباره شهید مهدوی
در نشستی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس مرکز سیمای استان‌ها، تفاهم نامه همکاری برای تولید سریال «مردان نادر» درباره دلاورمردان نیروی دریایی امضا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان ها، سیدعباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها در این نشست با اشاره به رشادت شهید نادرمهدوی از شهدای نامی‌بوشهر و دلاورمردان سپاه در نیروی دریایی گفت: شهید «نادر مهدوی» یکی از قهرمانان دفاع مقدس در حوزه نبرد دریایی است و این حوزه مردان نادر متعددی دارد که از گذشته و زمان رئیس علی دلواری تاکنون امنیت را برای کشور به ارمغان آورده اند تا جایی که دشمن هرگز جرأت تعدی نیافته است.   

او با بیان اینکه معرفی این عظمت و تربیت مؤمنانه وظیفه رسانه ملی است گفت: برای معرفی مردان نادر این خطه ابتدا یک مینی سریال در نظر گرفته شده بود اما شکوه حماسه آنان ما را بر آن داشت تا سریالی در ۲۶ قسمت برای این امر در نظر بگیریم تا با مبنای روایت رشادت شهید نادر مهدوی سیر تکامل نیروی دریایی تا امروز، عظمت و اقتدار این نیرو و افق پیش روی آن را به تصویر بکشد و نشان دهد همان گردان‌های سیاری که هنگام دفاع مقدس با تجهیزات ساده به جنگ ناوهای تا دندان مسلح دشمن میرفتند با سینه‌هایی پر از عشق و ایمان به شهادت امروز با امکانات فنی پیشرفته مجال اندیشیدن به حتی نزدیک شدن به حریم کشور ما را از دشمن گرفته اند.

فاطمی‌ با بیان اینکه رسانه ملی و معاونت امور استان‌ها این توفیق را یافته تا برای معرفی تک ستاره‌هایی از سپهر فروزان دفاع مقدس به نسل امروز در جای جای کشور از استان زنجان تا آذربایجان غربی و کرمان و بوشهر برنامه تولید کند گفت: پشتیبانی و همیاری سپاه پاسداران برای تأمین تجهیزات لجستیکی و کمک به جمع آوری و پژوهش درباره هریک از این شخصیت ها  می تواند در هرچه بهتر شدن ساخت این مجموعه و سریال ها کمک کند.

وی همچنین گفت که ابزار هنر می تواند چشم انداز آینده توان نیروی دریایی ما را نمایش دهد و ابراز امیدواری کرد کمک های پژوهشی سپاه در این زمینه منشأ اثر باشد.


سردار غلامحسین داستان ـ معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ـ نیز در این نشست با بیان اینکه بحث دفاع مقدس و بعد بازدارندگی آن همچنان ادامه دارد، گفت: اقدامات کنونی در مقابل استکبار از دوران دفاع مقدس و کارهای ارزشمند شهدا وام گرفته اند و اگر بشود با زبان هنر، حماسه شهدا و فضایلشان را به نسل امروز نشان داد کار بزرگی است.

وی از آمادگی معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه برای تأمین تجهیزات و امکانات لازم و استفاده از جزایر و سواحل جنوب کشور در تولید این سریال خبر داد و ابراز امیدواری کرد اقدامات برای تولید این سریال هرچه سریع تر به انجام برسد تا در سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی در پاییز سال آینده آماده پخش شود.

سرهنگ غلامرضا جمالی، رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران نیز در این نشست با قدردانی از صداوسیما برای تولید آثاری در زمینه دفاع مقدس و اهتمام برای معرفی قهرمانان این عرصه گفت: روح معنوی و انقلابی در روح تولیدات استان‌های رسانه ملی جاری و ساری است و امیدواریم حرکتی که این معاونت برای معرفی قهرمانان و شهدای دفاع مقدس آغاز کرده تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی که برای روایت داستان «مردان نادر» در نظر گرفته شده گفت: این سریال تلفیقی از روند تحولی نیروی دریایی از  پیروزی انقلاب تا کنون و روایتی از زندگی شخصیت جذاب شهید نادر مهدوی است که شخصیتی خاص داشت و شناخت او برای جوانان امروز بسیار جذاب خواهد بود.

سریال «مردان نادر» با مشارکت معاونت امور استان‌های رسانه ملی، معاونت فرهنگی اجتماعی نیرو دریایی سپاه انقلاب اسلامی و صداوسیمای مرکز بوشهر در ۲۶ قسمت تولید خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 11130
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار