جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
در سطح دنیا رسانه‌ها همکاران مدیریت بحران هستند
ایسنا/بوشهر مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر عنوان کرد: در سطح دنیا رسانه‌ها به عنوان همکاران مدیریت بحران مطرح هستند.

خسرو دهقانی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده طی هفته‌ی گذشته گفت: در خصوص محدودیت‌های یک ماهه‌ای که قرار است از ۲۰ آبان اعمال شود، خواهش من این است که همه صنوف همکاری لازم را داشته باشند. 

وی ادامه داد: با توجه به مطلوب شدن هوا، ساعت ۱۸ به عنوان پایان کار و تعطیلی اصناف می‌تواند کمک زیادی به کنترل شرایط نماید. 

این مسئول خاطرنشان کرد: ستاد ملی کرونا طرح‌هایی را در پیش دارد که یکی از آنها محله‌محور کردن مبارزه با بیماری است. همچنین طرح محدودیت یک ماهه که ضرورت دارد با همکاری مردم و ستاد در زمینه مبارزه با بیماری کووید۱۹ اقدامات لازم را داشته باشیم. 

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر نقش رسانه‌ها در بحران کووید۱۹، اظهار کرد: در بحث روزنامه‌نگاری بحران نوع برخورد با حوادث و پرداخت خبر با زمان‌های عادی متفاوت است. در سطح دنیا اصحاب رسانه به عنوان همکاران مدیریت بحران مطرح هستند. 

دهقانی یادآور شد: در شرایط فعلی نمی‌توان ممنوعیت خبر ایجاد کرد اما می‌توان با رعایت اصول حرفه‌ای، اخبار را با شفافیت و وضوح لازم در زمان مناسب منتشر کرد تا مشکلات بعدی پیش نیاید. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر بحث مهم در دنیا مدیریت اطلاعات است که بسیار به آن پرداخته می‌شود. خبرنگاران باید با آگاهی و ظرافت و حساسیت تلاش کنند تا به ترس و التهاب جامعه و مردم دامن نزنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر بیان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید خود را در مدیریت امنیت جامعه دخیل دانسته و به تاب‌آوری جامعه کمک کند. 

این مسئول یادآور شد: هنگامی که حادثه ای اتفاق می‌افتد اگر مدیران و مسئولان در زمان خودش پاسخ گو بوده و شفاف سازی کنند فضا برای گسترش شایعات و اکاذیب ایجاد نشده و از انتشار اخبار کذب جلوگیری می‌شود.

خسرو دهقانی با اشاره به وظیفه رسانه در انتقال اطلاعات موردنیاز به جامعه تصریح کرد: تجمعات و مراسمات با حداقل افراد برگزار شود تا ان‌شالله شاهد کنترل روند پیشرفت بیماری باشیم. 

وی اضافه کرد: مراسماتی چون تودیع و معارفه می‌تواند با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و بدون حضور فیزیکی برگزار شود، این موضوع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اپیدمی کووید۱۹ بسیار اهمیت دارد.

ضرورت راه‌اندازی پویش کتابخوانی در جامعه و ترغیب مردم به مطالعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت بحث کرونا و تبعات اجتماعی، فرهنگی و... آن گفت: با توجه به محدودیت ها و شرایط قرمز در استان، محور اصلی این نشست در خصوص شرایط و موارد پیش‌بینی نشده در خصوص شیوع ویروس کرونا است.

فاطمه کرمپور با اشاره به نقش بسیار حساس رسانه‌ها در شرایط بحران اظهار کرد: نیاز است که با مشارکت خانه مطبوعات آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.

وی افزود: پرهیز از شتاب زدگی رسانه‌ها در انتشار برخی از اخبار مانند قتل و یا خودکشی ضروری است و در مورد چنین موضوعاتی بایست با تامل و حساسیت بیشتری رصد صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به آغاز هفته کتاب از روز ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه گفت: کتاب یکی از ابزارهای مهم رشد یک جامعه است و انتظار می‌رود با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها فرصتی دست یافته باشد تا افراد بتوانند بیشتر فضای آزاد خود را صرف مطالعه کنند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی پویش کتابخوانی در جامعه و ترغیب مردم به مطالعه، ادامه داد: هر چند امروز تا حدودی کتاب از سبد خرید خانوار حذف شده‌ اما با توجه به تامین برخی زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف تلاش داریم فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب را در جامعه تقویت نماییم.

تلاش کنیم وارد مراحل قرمز و بحرانی نشویم 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: سعی کنیم شهرستان‌های استان بوشهر به وضعیت مشکی وارد نشوند، بعضی از صنوف واقعا باید تعطیل باشند و کار نکنند اما متاسفانه حتی در ساعات پرخطر به کار خود ادامه می‌دهند. 

محمدمهدی خواجه‌ئیان با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: هنوز هم جا دارد که تبلیغات محیطی بیشتری با موضوع کرونا و آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا برای بخشی از گروه‌های پرخطر تزریق شده است، ادامه داد: انتظار داشتیم ورود و خروج‌ها با سخت‌گیری بیشتری کنترل شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: با توجه به شرایط بحرانی کووید۱۹ در کشور، تلاش ما باید این باشد که استان بوشهر و شهرستان‌ها وارد مراحل قرمز و بحرانی نشود. 

انتهای پیام

کد خبر 11136
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار