جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
محرومیت درصدی از جمعیت برای پایتخت انرژی ایران زیبنده نیست
ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: درصدی از جمعیت استان دچار محرومیت است و این برای استان بوشهر که پایتخت انرژی ایران است زیبنده نیست.

آیت الله صفایی بوشهری در نشست با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن ابراز خرسندی از سفر مسئولین کشوری به این استان و تقدیر از تلاش‌های آنها عنوان کرد: مسئولان نظام اسلامی باید در تمامی محاسبات خدامحور بوده و باتوکل به خدا به تلاش دانش  بنیان و جهادی بپردازند.

وی در راستای محرومیت زدایی در استان و توسعه و پیشرفت و پروژه اشتغال، اظهار کرد: مردم استان بوشهر مردمان بزرگی هستند که از دیرباز به عشق ولایت و با تلاش و کوشش فراوان زندگی کرده و سربلند و پرافتخار زیسته اند بنابراین باید تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی در خدمت صادقانه این مردم عزیز باشند و به رفع محرومیت و ایجاد توسعه و پیشرفت شایسته استان بپردازند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به موقعیت استراتژیک استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر یک استان فوق العاده راهبردی و مرکز انرژی هسته‌ای و سوخت فسیلی در کشور است که با توجه به داشتن بیش از 936 کیلومتر مرز دریایی و 707 کیلومتر کرانه و ارتباط با آبراه بین المللی خلیج‌فارس می تواند منشأ تحولات بنیادین در حوزه خلیج فارس و جهانی باشد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در همه ابعاد به عنوان یک استان الگو بر اساس دانش و فنآوری نوین و نگاه دینی و انقلابی می‌تواند الگوی پیشرفت ایران گردد.

وی افزود: استان بوشهر تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته اما این استان با تمام شرایط پیشرفت آفرین موجود، به جهات مختلف توسعه شایسته و درخور حسب ظرفیت آمایشی سرزمینی نداشته است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در همین راستا بایستی کارآفرینی و خدمات مناسبی در استان بوشهر صورت پذیرد و تسهیلات مناسب اشتغال در اختیار استان قرار گیرد که با توجه به ظرفیت فوق العاده استان در ثروت افزایی بتواند اشتغال مولد داشته باشد در غیر این صورت بیکاری، فقر و معضلات اجتماعی در سطح وسیع استان رخ خواهد داد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با اشاره به اقشار نیازمند، افزود: درصدی از جمعیت استان دچار محرومیت است و این برای استان بوشهر که پایتخت انرژی ایران است زیبنده نیست.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی اخیر در شهرستان دیلم اظهار کرد: باید کاملا به سمت مدیریت پیشگیرانه برویم یعنی نباید مسئولان شرایط را طوری مدیریت کنند که این مسائل اتفاق بیفتد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این موارد باید فورا زمین اعطا شود و در ساخت مراکز تجاری تمامی موازین نظام مهندسی و پدافند غیرعامل مراعات گردد تا شاهد این نوع حوادث در سطح استان نباشیم.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: الحمدلله اولین فردی که در حادثه بازارچه دیلم برای کمک پای صحنه آمد، آقای فتاح ریاست بنیاد مستضعفان کشور بود که همان شب حادثه به صورت تلفنی با ایشان هماهنگی های لازم صورت گفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه باید از جوانان عزیز دیلم حمایت شود، افزود: در این مسئله باید سریع اقدام شود که خدایی ناکرده مشکلات ادامه دار نشود و این عزیزان باید بیمه شوند و ساختمان‌های در حال ساخت نیز دارای مجوز نظام مهندسی باشد و در این باره نظارت مناسب و کارآمد صورت گیرد. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، دکتر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و آقای منصوری مدیرعامل بنیاد علوی در سفر به بوشهر به همراه سعید زرین فر معاون امور اقتصادی استانداری و حاجیانی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

انتهای پیام 

کد خبر 11137
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار