شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : و به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اعلام کرد: در قالب پویش الف-ب-ایران با حضور از راه دور وزیر نیرو پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه به بهره برداری می‌رسد.

غلامرضا نصیری با بیان اینکه پویش الف ب ایران از ابتدای شکل گیری تا کنون توجه ویژه به طرح‌های تامین برق و انرژی در استان فارس و منطقه جنوب کشور داشته است افزود: حضور مستقیم وزیر نیرو در برنامه‌های این پویش بیانگر اهمیت موضوع به ویژه برای استان فارس و منطقه جنوب کشور و استان بوشهر است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر افزود: طرح‌های پویش الف ب ایران شامل افزایش ظرفیت ایستگاه شهروز شهر، پست ۱۳۲ کیلوولت عمادشهر، طرح اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال دهنو – فیروز آباد و افزایش ظرفیت پشت بوشیگان شهرستان کازرون در استان فارس و طرح احداث پست سیار ۱۳۲/۲۰ کیلوولت بردخون در شهرستان دیر استان بوشهر است که به بهره برداری می‌رسد.

نصیری با تشریح مشخصات طرح‌های یاد شده ادامه داد: طرح افزایش ظرفیت پست شهروز شهر در شیراز از سال گذشته کلید خورده و اکنون آماده بهره برداری است، اجرای این طرح با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال موجب پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها و همچنین تامین برق مشترکان این حوزه می‌شود و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر خاطر نشان کرد: طرح اجرای پست برق ۱۳۲ کیلوولت عماد شهر در شهرستان لارستان نیز با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال موجب افزایش پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها می‌گردد و برای ۲۰ نفر ایجاد شغل می‌کند.

 

این مقام مسوول ادامه داد: طرح اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال دهنو – فیروز آباد هم با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال موجب افزایش قابلیت اطمینان شبکه و رویت پذیری می‌شود و برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است. همچنین افزایش ظرفیت پست بوشیگان شهرستان کازرون نیز با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی تاثیر بسزایی در کاهش خاموشی‌ها و افزایش پایداری شبکه دارد

نصیری در ادامه به اجرای طرح احداث پست سیار ۱۳۲/۲۰ کیلوولت بردخون در شهرستان دیر استان بوشهر اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی از سال گذشته آغاز شده و اکنون آماده بهره برداری است، پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها و تامین برق مشترکان در شهرستان دیر از جمله اهداف اصلی این طرح است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر در پایان افزود: امسال در سال جهش تولید به بهره گیری از رهنمود‌های مقام معظم رهبری، شرکت برق منطقه‌ای تلاش‌های قابل توجه در تثبیت و پایداری تامین و انتقال برق، ظرفیت سازی در این حوزه و توجه به داشته‌های بومی و توان داخلی متخصصین برای رفع نیاز‌ها در شرایط تحریم و توجه به اقتصاد مقاومتی داشته است.

کد خبر 11173

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار