پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
صمت بوشهر در مورد کمبود روغن در استان توضیح داد
بوشهر - روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در مورد گزارش خبرگزاری مهر در مورد کمبود روغن در استان توضیحاتی را ارائه کرد و از توزیع روغن در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در پاسخ به خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر با تیتر «تداوم کمبود روغن در بازار بوشهر / وعده‌های مسئولان صمت عملی نشد» بیان کرد: مشکل کمبود روغن خوراکی در کشور در دو هفته قبل ایجاد شده بود که با ترخیص روغن خام وارداتی از بنادر شهید رجایی و امام خمینی به کارخانجات تولیدی روغن کشور در حال حل شدن است.

موضوع کمبود روغن در استان بوشهر نیز به صورت مستمر و خاص از طریق وزارت متبوع و هماهنگی با انجمن تولید کنندگان روغن نباتی کشور و کارخانجات تولیدی روغن پیگیری شده است که از هفته گذشته تا کنون مقادیری روغن توسط مباشرین مربوطه از کارخانجات تولید روغن تأمین و در حال حمل و توزیع در سطح بازار است.

بدیهی است که به دلیل بحران بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم به منظور جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی خرید، ابتدا اولویت توزیع را در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و فروشگاه‌های منتخب در سراسر استان برنامه ریزی شده که در حال عرضه است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر طبق پیگیری‌های مستمر صورت گرفته مقدار هزار و ۱۷۰ تن روغن خوراکی را از طریق کارخانجات روغن تهیه که توسط فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نظیر رفاه، کورش، اتکا و غیره در حال حمل و بارگیری و توزیع است.

با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در تأمین و توزیع روغن در سطح بازار پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی به تدریج کمبود این کالای اساسی مرتفع و به وفور روغن خوراکی در همه فروشگاه‌های استان عرضه شود.

از شهروندان در سراسر استان خواستاریم به منظور حفظ سلامت خود از ایجاد تجمع در فروشگاه‌های عرضه کالا خودداری کرده و با آرامش کامل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

شایان ذکر اینکه روغن خوراکی از جمله اقلامی است که دولت جهت واردات آن ارز ترجیحی در اختیار واردکنندگان قرار داده و با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

کد خبر 11186
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار