شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جایزه ملّی «حسین جلال‌پور»
ایسنا/بوشهر دبیر دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور اعلام کرد که آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد ۳۰ آبان‌ماه جاری است و این مهلت تمدید نمی‌شود.

این دوره از جایزه با محوریت «غزل پیشرو» در سه بخش غزل، مجموعه‌غزل چاپ‌شده (کتاب می‌بایست در یکی از سال‌های ۹۸ یا ۹۹ چاپ شده باشد) و پژوهش، مقاله و پایان‌نامه (مقالات و پژوهش‌ها صرفا می‌بایست در خصوص غزل باشد) برگزار می‌شود.

حسن فرهادی با اعلام این خبر گفت: تا این لحظه خوشبختانه در بخش غزل‌ آثار خوب و استخوان‌داری هم از سوی شاعران جوان کم نام‌ونشان و هم شاعران نام‌آشنا به جایزه رسیده است. همچنین در بخش کتاب غزل نیز با استقبال چهره‌های جدید و صاحب‌نام روبه‌رو شده‌ایم.

وی ادامه داد: اما در بخش پژوهش در مقایسه با دو بخش دیگر، حجم آثار کمتر است که البته شاید دلیل آن تخصصی بودن و منحصر شدن جایزه به غزل پیشرو باشد ولی انتظار داریم در مهلت باقیمانده کارهای پژوهشی بیشتری به جایزه ارسال شود.

فرهادی در ادامه به رونمایی از پوستر دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور از سوی آنیما جلال‌پور دختر این شاعر فقید در آیینی مجازی اشاره و بیان کرد: در این آیین که پنجشنبه، ۱۵ آبان‌ماه از طریق صفحه اینستاگرام جایزه به نشانی: instagram.com/hjpa.ir برگزار و پخش شد، غزلسرایان و شاعران برجسته کشور شامل هرمز علی‌پور، رضا معتمد، حسن صادقی‌پناه و غلامرضا طریقی به ایراد سخن پرداختند. همچنین در این آیین شاهد شعرخوانی شاعران جوانی چون آدخت خلیفه‌زاده، امرالله حاجب، مهدی محمدتقی و بهنام مومنی بودیم.

وی در خصوص طراحی و ویژگی این پوستر گفت: طراحی پوستر این دوره برعهده مستوره زیارت‌زاده از هنرمندان شاعر و طراح بندر گناوه بوده است که در آن تصویری از زنده‌یاد دکتر جلال‌پور به همراه یک نشان که هم دغدغه ویراستاری وی و هم دومین جایزه غزل را تداعی می‌کند، کار شده است.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور تصریح کرد: آیین پایانی این جایزه ۱۲ دی‌ماه همزمان با سالروز تولد دکتر حسین جلال‌پور در صورتی شرایط مساعد باشد و ستاد استانی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری حضوری این رویداد را بدهد، با حضور نامزدهای نهایی این دوره در جوار مزار این شاعر فقید در بندر گناوه برگزار خواهد شد. در غیر این‌صورت این مراسم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

فرهادی در ادامه از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرگناوه در برگزاری این جایزه مستقل قدرانی کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر با نگاهی ویژه به حوزه فرهنگ به‌ویژه ادبیات در هر دو دوره نشان دادند که دغدغه فرهنگ را دارند و با حمایت از این جایزه گام استواری در راستای پویایی شعر بالاخص غزل پیشرو در جنوب کشور برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: آثار ارسال‌ شده به دبیرخانه جایزه ۱ تا ۳۰ آذرماه سال جاری مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد و  اسامی آثار برگزیده یکم دی‌ماه ۹۹ اعلام خواهد شد. علاقه‌مندانی که می‌خواهند در دومین جایزه غزل حسین جلال‌پور شرکت کنند، ارسال آثار خود را به روزهای پایانی موکول نکنند؛ چراکه ممکن است با ترافیک در سامانه و کندی روند ثبت‌نام روبه‌رو شوند و در نهایت موفق به ارسال آثار نشوند.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور در خصوص هیئت داوران این رویداد تصریح کرد: داوری بخش پژوهش بر عهده اسماعیل امینی، رضا معتمد، قربان ولیئی است و بخش‌های مجموعه‌غزل منتشر شده و غزل را حسن صادقی‌پناه، حمیدرضا وطن‌خواه، مجید معارف‌وند، صالح سجادی و طاهره خنیا برعهده دارند.

فرهادی در پایان یادآور شد: شاعران، پژوهشگران و ناشران برای ثبت نام در این رویداد ادبی تنها تا ۳۰ آبان‌ماه جاری فرصت دارند که به سایت دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور به نشانی www.hjpa.ir مراجعه و آثار و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ارسال کنند.

انتهای پیام

کد خبر 11221
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار