جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
برگزاری آزمون‌های مجازی در خارج از ساعات کلاسی ممنوع است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش‌وپرورش مبنی‌بر آموزش‌های مجازی برای دوره ابتدایی در ۴ و ۵ ساعت ۲۵ و ۳۰ دقیقه‌ای و در دوره متوسطه در ۳ یا ۴ ساعت ۳۵ دقیقه‌ای گفت: برگزاری آزمون در خارج از این ساعات ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، علی مراد کرمی پیش از ظهر امروز در اجلاس رؤسای آموزش پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با اشاره به شرایط کرونایی جامعه اظهار داشت: در این شرایط خاص ضروری است در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی انعطاف بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تدوین اطلس آموزشی توسط مدیران را ضروری دانست و اظهار کرد: همه مدیران مدارس باید با تدوین اطلس آموزشی، برنامه‌ریزی لازم را برای موقعیت‌های مختلف آموزشی داشته باشند و نداشتن اطلس آموزشی از هیچ مدیری قابل پذیرش نیست.

کرمی افزود: اگرچه اولویت ما آموزش حضوری است اما با مصوبه ستاد کرونا و برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان و فرهنگیان، در هفته‌های اخیر آموزش حضوری تعطیل شده است و این تعطیلی در هفته آینده نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش‌وپرورش مبنی‌بر آموزش‌های مجازی برای دوره ابتدایی در ۴ و ۵ ساعت ۲۵ و ۳۰ دقیقه‌ای و در دوره متوسطه در ۳ و ۴ ساعت ۳۵ دقیقه‌ای گفت: برگزاری آزمون در خارج از این ساعات ممنوع است و اگر دبیری در خارج از ساعت تعیین شده، آزمون و یا کلاس برگزار کند، مطابق قانون با او برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت مدارس استان در کارگروه ویژه شاد در اداره کل رصد می‌شود، عنوان کرد: این کارگروه باید در شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شود تا با بررسی فرایند آموزش و مرتفع کردن مشکلات، زمینه تقویت آموزش مجازی را فراهم کنند.

وی با تأکید بر تقویت نقش گروه‌های آموزشی در فرایند آموزش گفت: گروه‌های آموزشی با ارزیابی مستمر کلاس‌های حضوری و مجازی می‌توانند نقشی مؤثر در کاهش مشکلات آموزشی داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه در دوره پساکرونا با مشکلات آموزشی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات تربیتی، خانوادگی، چاقی روبه‌رو خواهیم شد، عنوان کرد: باید با دوری از روزمرگی، برنامه‌ریزی لازم را برای کم کردن مشکلات پساکرونایی داشته باشیم تا جامعه و دانش‌آموزان به آسیب‌های کمتری دچار شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر ادامه داد: باید با بازنگری در شیوه‌های آموزش مشاوران، آنها را به دانش روز مجهز کرده تا بتوانند نقش مهم خود را در دوره پساکرونا به‌خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به شروع پروژه ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) در سراسر کشور و استان اظهار کرد: اجرای موفق این پروژه سلامت‌محور می‌تواند آثار بیماری جسمی و روانی در دانش‌آموزان را کاهش دهد و از همه مربیان تربیت‌بدنی و مراقبین سلامت انتظار داریم که این پروژه را با دقت و تلاش اجرا کنند.

کرمی از تبدیل وضعیت ۳۰ درصد از نیروهای حق‌التدریس به پیمانی در آذرماه خبر داد و گفت: وزارت آموزش به دنبال این است که تا پایان دولت تدبیر و امید همه نیروهای حق‌التدریس استخدام شوند که امیدواریم این مهم محقق شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر وی با اشاره به برگزاری ششمین اجلاسیه استانی نماز در سال جاری گفت: آموزش‌وپرورش استان در راستای تقویت فرهنگ نماز، ۱۸ پیش اجلاسیه در شهرستان‌ها و مناطق برگزار می‌کند که اولین پیش اجلاسیه ۲۸ آبان در شهرستان دشتستان است.

کد خبر 11289

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار