پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
توزیع 86 میلیارد تومان کمک مؤمنانه توسط سپاه بوشهر/ مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه در حال برگزاری است

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته بسیج گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا 25 آبان سال جاری، بیش از 86 میلیارد تومان کمک مؤمنانه توسط سپاه امام صادق (ع) توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین ، سردار علی رزمجو اظهار کرد: چهل و دو سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت هرچه ما به جلو می‌رویم بیش از گذشته به دوراندیشی امام خمینی (ره) در تشکیل ارتش ده‌ها میلیونی پی می‌بریم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج افزود: بسیج نقش‌آفرین قشر در دفاع از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی است که تا به امروز کارنامه درخشان و قابل قبولی در همه این عرصه‌ها داشته است.
این مقام مسئول اضافه کرد: بسیج، بارهای سنگین انقلاب اسلامی را از آغاز تشکیل تاکنون بر عهده گرفته است و ما قادر نیستیم تمام اقدامات و زحمات بسیجیان را در یک هفته به مردم معرفی کنیم اما لازم است تلاش کنیم تا در این هفته، بسیج و اقدامات آن بیش از گذشته به جامعه معرفی شود.
فرمانده سپاه استان بوشهر اذعان کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج امسال متناسب با شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه‌های تجمعی در این هفته برگزار نمی‌شود و تلاش داریم تا برنامه‌ها بیش‌تر در بستر فضای مجازی و رسانه ملی انجام شود.
این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: بهره‌برداری از 377 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ساختمان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دشتی و پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی شهرستان دشتستان از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی است که قرار است در هفته بسیج امسال اجرا شود.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی موزه دفاع مقدس و دهکده شهدا یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی است که در هفته بسیج امسال در زمینی به مساحت 2.5 تا 3 هکتار واقع در روبروی دهکده گردشگری بوشهر در بزرگراه امام علی علیه السلام با حضور جمعی از مسئولین انجام می‌شود.
سردار رزمجو یادآور شد: 5 میلیارد تومان اعتبار از مرکز جهت آغاز اولیه ساخت موزه دفاع مقدس اختصاص یافته است که البته ساخت این موزه اعتبارات بیش‌تری را نیاز دارد که پیشنهاد بخش‌بندی ساخت این موزه به مسئولان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داده شده است تا از این طریق بتوان در چند بخش نسبت به تأمین اعتبار و تکمیل آن اقدام کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش کمک مؤمنانه اشاره کرد و گفت: سپاه امام صادق علیه السلام و رده‌های زیر مجموعه، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا 25 آبان سال جاری، بیش از 86 میلیارد تومان کمک مؤمنانه را بین آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا و نیازمندان توزیع کرده‌اند که این کمک‌ها شامل توزیع بسته‌های معیشتی، جهیزیه، کارت هدیه، قربانی، نوشت افزار و ... بوده است.
مسئول معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق علیه السلام نیز در این نشست گفت: امسال متفاوت‌ترین هفته گرامیداشت بسیج را نسبت به سال‌های گذشته داریم به این صورت که بیش‌تر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در سال‌های گذشته به صورت تجمعی برگزار می‌شد اما امسال به سبب شیوع ویروس کرونا در جامعه، امکان برگزاری این تجمعات وجود ندارد.
سروان مهدی عالی زاده اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند تا نارضایتی را به جامعه القا کنند که به همین سبب عنوان شعار هفته بسیج امسال «بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرین» است که این هفته از جمعه 30 آبان آغاز می‌شود و تا 6 آذر ادامه دارد.
وی افزود: 1200 عنوان برنامه ویژه گرامیداشت هفته بسیج در سراسر استان برگزار می‌شود که پخش زنده دعای ندبه از حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر در روز جمعه، اولین برنامه شاخص هفته بسیج امسال است.
توزیع 86 میلیارد تومان کمک مؤمنانه توسط سپاه بوشهر/ مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه در حال برگزاری است
این مقام مسئول اضافه کرد: رونمایی از سرود، نمایش و فیلم با موضوع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اختتامیه مسابقه نقاشی پرتره شهدای استان بوشهر و برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران و نخبگان رسانه استان بوشهر از جمله برنامه‌های فرهنگی مهمی است که قرار است در هفته بسیج امسال در سطح استان اجرا شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر هم در این نشست گفت: رویکرد اصلی برنامه‌های سپاه و بسیج در شرایط کنونی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی است که این موضوع باعث شده است تا اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا به سمت این حوزه مهم باشد.
سرهنگ ذوالفقار عباسی فر از برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان خبر داد و افزود: تاکنون مراحل اول و دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه برگزار شده است که مرحله اول این رزمایش از اوایل شیوع ویروس کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان و مرحله دوم آن نیز در سه بازه زمانی دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر برگزار شد که هم اکنون نیز مرحله سوم این رزمایش از هفته بسیج دانش آموزی آغاز شده است که تا پایان سال جاری ادامه دارد.
وی افزود: بر اساس رویکرد جدیدی که ابلاغ شده است قرار است در این مرحله کمیته‌های تخصصی نه‌گانه‌ای با اعضای مشخص تشکیل و نسبت به برگزاری هرچه بهتر این مرحله از رزمایش تلاش و برنامه‌ریزی کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: کمیته‌های تهیه و توزیع بسته معیشتی، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، بهداشت و درمان، اشتغال، نوشت افزار و کمک آموزشی، ازدواج آسان و تأمین جهیزیه، مسکن، ادیان الهی و آموزش و پرورش کمیته‌های تخصصی هستند که لازم است در مرحله سوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه تشکیل شده و برای برگزاری این مرحله از رزمایش برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
کد خبر 11304

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار