جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
جزئیات تکمیلی آتش‌سوزی در پتروشیمی خارگ

خارگ :پتروشیمی جزیره خارک ساعت 17:40 روز پنچ شنبه  دچار آتش‌سوزی شد که در این حادثه  آتش‌سوزی 5 نفر مصدوم شده اند که متاسفانه 2 نفر از حادثه دیدگان به علت جراحت وارد شد جان باختند و سه مصدوم دیگر ساعت پیش از بیمارستان سوختگی گناوه ترخیص شدند.

 

در این گزارش خواهید دید

تصاویر و فیلم دریافتی از حادثه پتروشیمی خارگ

تصاویر شهدای حادثه پتروشیمی جزیره خارگ

بیانه های مسئولین جزیره و استانی در پی حادثه پتروشیمی خارگ

تشکیل پرونده قضایی در پی حریق پتروشیمی جزیره خارگ توسط مقام ارشد قضایی خارگ

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین :  روز گذشته پتروشیمی خارگ در حالت اورهال بوده و نیروها در حال شستشوی مخازن و تعمیرات بوده‌اند که متاسفانه به علت آتش گرفتن ماده اشتعال‌زا حین جوشکاری این حادثه رخ می‌دهد.

در ساعت اولیه حادثه عباس جمشیدی فرماندار استان بوشهر گفت: قسمتی از پتروشیمی که در حالت اورهال و خاموش بوده، توسط تعدادی از نیروها در حال تعمیر و جوشکاری بوده که بر اثر انتشار گاز در فضا، انفجار صورت می‌گیرد.

عباس جمشیدی در گفتگو با خبرنگار فارس در تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی خارک اظهار داشت: عصر امروز بر اثر انفجار در قسمتی از پتروشیمی جزیره خارگ، این مجتمع دچار آتش‌سوزی شد.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه آتش مهار شده، افزود: متاسفانه در این حادثه  یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر مصدوم شدند که حال یکی از نیروها وخیم گزارش شده و با استفاده از بالگرد به بیمارستان سوختگی گناوه اعزام شده است.

وی در خصوص علت حادثه گفت: قسمتی از پتروشیمی که در حالت اورهال و خاموش بوده، توسط تعدادی از نیروها در حال تعمیر و جوشکاری بوده که بر اثر انتشار گاز در فضا، انفجار صورت می‌گیرد.

ساعتی بعد مهندس یغمایی مسئول HSE پتروشیمی با ارتباط با شبکه خبر علت حادثه را اینگونه بیان داشتند.


 

حدود ساعت 21  چهار مصدوم حادثه آتش سوزی پتروشیمی خارگ با کشتی ناجی به گناوه اعزام شدند

ایرج صفری اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مصدومان حادثه امروز پتروشیمی خارگ دقایقی پیش با شناور ناجی به گناوه اعزام شد.
 
وی افزود: چهار مصدوم این حادثه به همراه چهار نفر کادر پزشکی بیمارستان صنعت نفت خارگ به عنوان اسکورت پزشکی همراه این شناور اعزام شدند.
فوت دومین مصدوم حادثه در بیمارستان سوختگی گناوه

وی افزود: فرد مصدوم با سوختگی ۹۰ درصد در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه فوت شد. 

تشکیل پرونده قضایی در پی حریق یکی از کارخانه‌های پتروشیمی جزیره خارگ

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، رضا حاجب فرد در خصوص آتش سوزی پتروشیمی جزیره خارگ گفت: درپی این حادثه یکی از کارخانه‌های پتروشیمی جزیره خارگ دچار حریق شد که بلافاصله دستگاه قضایی جهت بررسی موضوع و دستورات قضایی به قضیه ورود کرد.

وی با بیان اینکه علت این حادثه بعلت نشت مواد نفتی بوده که موجب ایجاد انفجار و آتش سوزی می شود افزود: در پی این آتش سوزی تعداد پنج نفر کارگر در حین تعمیرات دچار صدمه می‌شوند که یکی از این افراد فوت و مابقی جهت درمان به بیمارستان اعزام می‌شوند.

حاجب فرد با اشاره به اینکه وضعیت یکی از مصدومین وخیم است اظهار داشت: دستورات قضایی برای تشکیل پرونده انجام شده است و جهت بررسی دقیق‌تر علت وقوع حادثه کارشناس و بازرسین مربوطه به محل اعزام خواهند شد.

وی افزود: این موضوع به دقت بررسی خواهد شد و در صورت احراز هرگونه تقصیر و یا سهل انگاری از ناحیه شخص یا اشخاصی در بروز حادثه یاد شده، مسببین تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

 

کد خبر 11308

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار