شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
ورود سامانه بارشی به استان بوشهر/ دمای هوا کاهش می‌یابد
بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه بارشی جدید به استان، گفت: طی روزهای آینده دمایه استان کاهش جدی خواهد داشت.

فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان، تا اوایل روز دوشنبه در برخی ساعات با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش تندباد روبرو خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین فعالیت این سامانه در روز یکشنبه خواهد بود افزود: پیش بینی می‌شود طی روز یکشنبه سامانه بارشی تقویت و بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان تشدید و تقویت شود.

شکوهی‌پور اثر فعالیت این سامانه را رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ و وقوع صاعقه، وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای دانست و بیان کرد: منطقه اثر این سامانه عمدتاً سواحل و نیمه شمالی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: آب‌گرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال شکستگی درختان بر اثر وزش تندباد، افزایش ارتفاع موج در سواحل از اثرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خواستار اجتناب از صعود به ارتفاعات شد و افزود: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، مراقبت از محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

وی گفت: با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

شکوهی‌پور با اشاره به وزش باد شمال غربی و کاهش دما بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی روز دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه دمای هوا در سطح استان پنج تا ۹ درجه سلسیوس کاهش یابد.

کد خبر 11322
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار