شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کمبود بذر گندم در شهرستان دیر/ مسئولان به فکر کشاورزان باشند
بوشهر - امام جمعه بندر دیر با اشاره به کمبود بذر گندم در شهرستان دیر گفت: مسئولان به فکر تامین بذر مورد نیاز کشاورزان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر، با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: در همه امور باید میانه روی را رعایت کرد و از افراط و تفریط بپرهیزیم.

امام جمعه بندر دیر افزود: اگر در عالم سیاست و تعامل با دنیا با خوش بینی بیش از حد و اعتماد به دشمن وارد شویم، آمریکایی‌ها مانند گذشته سو استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه مسائل مرزها را رعایت کنیم، عنوان کرد: اگر بنام عدالت خواهی و انقلابی گری اخلاق را زیر پا بگذاریم و به کسانی که اصل نظام و انقلاب را قبول دارند، اهانت کنیم از خط انقلاب منحرف شده‌ایم.

حسینی با تسلیت وفات حضرت معصومه (س) عنوان کرد: با حضور این بانوی بزرگوار در قم، این شهر به عنوان پایگاه تشیع و مرکز معارف اهل بیت مطرح شده و این علوم از اینجا به سراسر دنیا منتقل می‌شود.

وی با تبریک هفته بسیج، خاطرنشان کرد: مشکلات کشور هرچند از خارج باشد اما با روحیه و پشتوانه نیروهای بسیجی و دانشمندان جوان، علاج مسائل در داخل است.

وی با تاکید بر اینکه سخن امام راحل امروز هم مورد تاکید رهبر انقلاب است که باید نگاهمان به داخل باشد، افزود: نباید نگاه مسئولین ما از الان به آقای بایدن باشد که ببینند چه کار می‌خواهد بکند و تمام برنامه‌های خود را کنار بگذارند.

امام جمعه دیر با اعلام اینکه موقعیت امروز ما با موقعیت چندسال پیش که مذاکرات هسته‌ای شروع شد خیلی فرق می‌کند، تصریح کرد: امروز خود آمریکایی‌ها اعتراف دارند تمام آنچه در چنته داشته‌اند اعمال کرده‌اند و چیز دیگری برای رو کردن ندارند.

وی با اعلام اینکه ترساندن مردم برای مذاکره مجدد با آمریکا غلط است، بیان داشت: به جای دل خوش کردن به این مسائل، باید به داخل تکیه کنیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به اینکه موفقیت اصلی در طرح جلوگیری از شیوع کرونا، نیازمند عزم ملی و همکاری همگانی است، تاکید کرد: رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی یک وظیفه قانونی و اخلاقی و دینی است.

وی یادآور شد: تا زمانی که مردم به این باور نرسند که خودشان نقش اصلی را در حفظ جانشان دارند، این محدودیت‌ها کارگشا نیست.

حسینی با محکوم کردن سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اَشغالی جولان، گفت: در روزهای پایانی دولت ترامپ اینها به جهان اسلام چنگ و دندان نشان داده و از صهیونیست‌ها حمایت کرده و به مردم مظلوم فلسطین ظلم مضاعف می‌کنند.

وی با محکوم کردن ارائه قطعنامه حقوق بشری در سازمان ملل توسط کانادا علیه ایران، تاکید کرد: کسانی که کشورشان پناهگاه منافقین و مفسدان اقتصادی کشور ما شده حق ندارند از حربه حقوق بشر علیه ایران اسلامی سو استفاده کنند.

امام جمعه دیر در رابطه با کمبود بذر گندم در شهرستان، خاطرنشان کرد: کشاورزان گندمکار ما این روزها با مشکل کمبود بذر مواجه هستند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته جهاد کشاورزی تأمین کننده بذر برای کشاورزان بوده است، ادامه داد: امسال از یک طرف ظاهراً به خارج از کشور قاچاق می‌شود و کشاورزان نمی‌توانند بذر با قیمت آزاد بخرند چون در کنار سایر هزینه‌ها برای آنها مقدور نیست.

حسینی تاکید کرد: کسانی که متولی هستند دغدغه کشاورزان ما را مرتفع کنند.

کد خبر 11331
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار