جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
پتروشیمی خارگ به وضع عادی برگشت/ تعداد فوتی‌ها به دو نفر رسید
بوشهر - آتش‌سوزی پتروشیمی خارگ در زمان کوتاهی مهار شد و فرایندهای عملیاتی به حالت عادی برگشت ولی این حادثه دو فوتی و سه مصدوم در پی داشت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، حامد عرب‌زاده: مجتمع پتروشیمی خارگ برای بازیافت پروپان، بوتان، نفتا و گوگرد از گازهای استحصالی چاه‌های حوزه نفتی فلات قاره ایران با سرمایه‌ای معادل ۹۰۰ میلیون ریال تأسیس شد. طراحی واحدهای عملیاتی و عملیات ساختمان و نصب آن در اوایل ۱۳۴۴ هجری شمسی شروع و در اواسط سال ۱۳۴۸ هجری شمسی به پایان رسید.

مجتمع پتروشیمی خارگ دو واحد دارد که واحد تولید پروپان و بوتان مایع، گوگرد و نفتا سال ۱۳۴۸ راه‌اندازی شده و واحد تولید متانول از سال ۱۳۷۸ کار خود را شروع کرده است.

این مجتمع سالانه ۶۶۰ هزار تن متانول، ۱۷۰ هزار تن گوگرد، ۱۱۵ هزار تن پروپان، ۱۲۰ هزار تن بوتان مایع و ۷۰ هزار تن نفتا یا گسولین تولید و صادر می‌کند.

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که تعمیرات ادواری جهت افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت محصولات LPG و ایمن سازی واحد جذب و تفکیک و خط ۲ آمین حداکثر به مدت ۱۴ روز انجام خواهد شد. این مجتمع ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه روز پنجشنبه شاهد وقوع آتش سوزی بود.

روند عادی عملیات در پتروشیمی خارگ

مدیرعامل پتروشیمی خارگ وقوع آتش‌سوزی را ناشی از هیدروکربن‌های تخلیه شده در هنگام تعمیرات اساسی واحد ال‌پی‌جی عنوان کرد.

غلامرضا امیر شقاقی با بیان اینکه واحد ال‌پی‌جی خارگ روز گذشته برای انجام تعمیرات اساسی از مدار خارج شد، گفت: هم‌اکنون فرایندهای عملیاتی پتروشیمی خارگ در حالت عادی ادامه دارد و واحد متانول به طور کامل در مدار است.

حادثه در ۱۵ دقیقه مهار شد

ناصر ابراهیمی بخشدار ویژه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی خارگ روز گذشته مقارن ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه آغاز شد.

وی افزود: این آتش سوزی در کمتر از ۱۵ دقیقه توسط تیم مقابله بحران این پتروشیمی مهار شد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: تأسیسات مجتمع پتروشیمی خارگ خسارت ندیده و این پتروشیمی عملیاتی است.

به گفته مجتبی یغمایی معاون اچ اس ای پتروشیمی خارگ، از دو روز پیش تعمیرات اساسی در پتروشیمی خارگ آغاز شد و در ابتدای تعمیرات اساسی برج‌های فرایندی تخلیه می‌شوند و به دلیل اینکه مقداری هیدروکربن در مسیر وجود داشته و به سمت آبراهه رفته و به یک منبع حرارتی رسیده شاهد آتش سوزی بودیم.

حادثه خسارت مالی چندانی نداشت

جهانگیر دهقانی مدیر بحران استانداری بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه در حادثه پتروشیمی خارگ شاهد فوت و مصدومیت تعدادی از کارگران این شرکت بودیم.

دهقانی تصریح کرد: این حادثه خسارت مالی چندانی نداشته و حریق سریعاً توسط نیروهای آتش نشانی خاموش شده است.

در حالی که یکی از مصدومان حادثه در همان ابتدای حادثه جان خود را از دست داده بود، چهار مصدوم دیگر برای ادامه درمان به گناوه منتقل شدند.

دقایقی پیش یکی دیگر از مصدومان نیز فوت کرد تا تعداد جانباختگان این حادثه به دو نفر برسد.

کد خبر 11334
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار