جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
سامانه بارشی جدید در استان بوشهر/ ارتفاع موج دریا به ۲ متر می‌رسد
بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر گفت: در برخی از ساعات خلیج فارس مواج شده و ارتفاع موج دریا به ۲ متر می‌رسد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز تا ظهر فردا به سبب وزش باد شمال غربی نسبتاً شدید بر روی دریا و سواحل، دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: از اواخر روز جمعه به تدریج با ورود یک سامانه ناپایدار به جو استان، بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده خواهد شد و روزهای شنبه و یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه وقوع بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سواحل شمالی و مرکزی استان و قسمت شمالی خلیج فارس نیز طی این مدت به سبب وزش باد مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با ورود سامانه بارشی و شروع موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی، به تناوب طی روزهای جمعه تا دوشنبه بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر و در سطح استان رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: در پی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای، افزایش ارتفاع موج دریا مورد انتظار است و پیش بینی می‌شود طی این مدت در برخی ساعات ارتفاع موج دریا بیش از ۲ متر افزایش یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضرور بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: در پی وزش باد شدید و وقوع طوفان تندری در برخی ساعات، در راستای محافظت از شناورهای پارک شده در سواحل، تأسیسات و زیرساخت‌ها در سواحل و بر روی دریا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کد خبر 11347
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار