پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
گسترش مناسبات گردشگری بین سمنان و بوشهر
ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های سمنان و بوشهر خبر داد.

مهدی جمال امروز 1 آذرماه ۹۹، با اعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد گسترش مناسبات فرهنگی، شناخت ظرفیت‌ها و معرفی قابلیت‌های گردشگری دو استان، منعقد شد.

وی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های هر استان در سایت‌های استانی و برگزاری برنامه‌های مناسبتی برای معرفی موسیقی سنتی، آیین‌ها و غذاهای بومی بوشهر و سمنان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

جمال گفت:برگزاری وبینارهای تخصصی گردشگری، اجرای برنامه‌های هفته گردشگری، نمایشگاه‌های مشترک و فراهم کردن زمینه برگزاری تور برای گروه‌های فعال گردشگری دو استان از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

او مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه را تا پایان سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و افزود: برای اجرای هرچه بهتر این موارد، معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری دو استان، مسئول اجرای مفاد تفاهم‌نامه خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: آنچه باعث شد که این تفاهم‌نامه شکل بگیرد، تفاوت‌های فرهنگی و اقلیمی و شباهت‌های دو استان است.

او یادآور شد: سمنان ظرفیت‌های لازم برای ایجاد این همکاری و تعامل را در خود دارد و با اجرای تورهای مختلف برای بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی، زمینه همکاری پررنگ‌تر خواهد شد.

جمال بیان کرد: هر دو استان در تعداد آثار ثبتی، دفاتر خدمات مسافرتی و هتل آمار نزدیک و مشترکی دارند و این نشان می‌دهد که پیشرفت هر دو استان در زمینه گردشگری و میراث‌فرهنگی به یک اندازه بوده است، با این تفاهم‌نامه این آمار بیشتر خواهد شد.

او با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و مشاهیر سمنان، افزود: زیرساخت حمل و نقلی استان بسیار توسعه یافته است، مشکل فرودگاهی این استان به‌ زودی حل می‌شود و سمنان نیز یک فرودگاه فعال خواهد داشت تا زمینه جابه جایی مسافران بهتر انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: بوشهر علاوه بر اقلیم و آب و هوای مطلوب، جاذبه‌های فاخری دارد، به همین دلیل این استان را به‌عنوان اولین مقصد خود برای همکاری دو جانبه انتخاب کردیم.

انتهای پیام

کد خبر 11352
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار