جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
جزئیات محدودیت‌های مقابله با کرونا در استان بوشهر /آغاز طرح از شنبه اول آذرماه
ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا در استان بوشهر خبر داد.

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا اظهار کرد: در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا، راهبردهای هفت گانه به ستادهای استانی ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و ارتقا آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بخشی از راهبردهای هفت گانه طرح مدیریت محدودیتها برای مقابله با کرونا است.

استاندار بوشهر ادامه داد: حفاظت از گروه های آسیب پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای طرح مدیریت محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا است.

گراوند تاکید کرد: در مدت زمان اجرای طرح، فرمانداران و مدیران کل اجرایی استان از برگزاری هرگونه جلسات غیرضروری در شهرستان ها و مرکز استان و بازدید از پروژه های مختلف خودداری کنند.

تعدیل نیروهای انسانی شاغل در دستگاه های اداری

مقام عالی دولت در استان بوشهر خواستار همکاری همه دستگاه های اداری استانی و شهرستانی برای نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل های بهداشتی در استان شد و گفت: صنوفی که در مدت زمان اجرای طرح محدودیت اجازه فعالیت دارند اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند تا پایان طرح تعطیل می‌شوند.

گراوند در مورد تعدیل نیروهای انسانی شاغل در دستگاه های اداری گفت: در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم نیروها، در شهرهای نارنجی یک دوم و در شهرهای زرد هم دو سوم نیروها اجازه کار و فعالیت دارند، و مشاغل بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری شامل این طرح نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر فقط شهر بوشهر قرمز، دیر زرد و مابقی شهرستان‌ها نارنجی هستند، گفت: کارمندان دستگاه های اجرایی که محل کار و سکونتشان متفاوت است برای تردد به شهر و محل کار خود، باید نامه معرفی از سوی مدیر یا رئیس دستگاه خود به همراه داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا طبقه بندی مشاغل در ۴ گروه و در ۳ وضعیت قرمز، نارنجی و زرد انجام شده که اطلاع رسانی لازم در مورد محدودیت فعالیت مشاغل از سوی رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: صدا و سیما، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه های مختلف فرهنگی و رسانه ای، فرهنگ سازی لازم برای اجرای دقیق پروتکل ها و رعایت محدودیت ها را انجام دهند.

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و داروخانه‌ها

مقام عالی دولت در استان بوشهر بیان کرد: از رسانه های استان انتظار داریم هرگونه نقض رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های تعیین شده را اطلاع رسانی کنند.

گراوند عنوان کرد: مسئولیت اعمال نظارت بر واحدهای تولیدی در استان با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت است و در مدت اجرای طرح محدودیت های مقابله با کرونا، اداره کل صمت استان به دلیل وظیفه مهم نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنفی تعدیل نیرو نخواهد داشت.

استاندار بوشهر افزود: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب ها و داروخانه ها با جدیت از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت دارو غذا دنبال شود و پذیرفته نیست که پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه ها رعایت نشود.

اعمال محدودیت تردد و محدودیت فعالیت سطح یک برای اصناف در شهرهای قرمز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بر اساس طرح جدید اعمال محدودیت برای مقابله با کرونا در کل کشور، قرار است از روز شنبه اول آذرماه در شهرهای با وضعیت قرمز محدودیت تردد و محدودیت فعالیت سطح یک برای اصناف اعمال شود.

مجید خورشیدی در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در مورد ایجاد محدودیت‌های جدید در استان بوشهر که از شنبه اول آذر همزمان با سراسر کشور اجرا می شود، عنوان کرد: با توجه به انتظارات و درخواست های مردم، محدویت های جدیدی با هدف مقابله با کرونا در کشور اعمال می‌شود و این محدودیت ها در ۳ منطقه قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده است.

وی اظهار کرد: مردم استان بوشهر تاکنون همکاری خوبی با ستاد استانی مقابله با کرونا داشتند و هم اکنون هم نیاز است که مردم استان در اجرای محدودیت‌های جدید، همکاری لازم را با ستاد استانی داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر، شهرستان بوشهر وضعیت قرمز، شهرستان دیّر وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند.

شیفت‌بندی‌ با توجه به وضعیت‌های سه‌گانه برای حضور کارمندان

خورشیدی اظهار کرد: قرار است از روز شنبه اول آذرماه در شهرهای با وضعیت قرمز محدودیت تردد و محدودیت فعالیت سطح یک برای اصناف اعمال شود و بر این اساس فقط مشاغل ضروری مثل سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه‌ها و مراکز درمانی فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهر بوشهر که وضعیت قرمز دارد به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود، در شهرهای با وضعیت نارنجی گروه های شغلی ۳ و ۴ و در شهرهای با وضعیت زرد گروه شغلی ۴ تعطیل بوده و مابقی گروه شغلی مجاز به فعالیت هستند.

معاون استاندار بوشهر اظهار کرد: در وضعیت قرمز، یک سوم کارمندان، وضعیت نارنجی یک دوم و در وضعیت زرد دو سوم کارمندان در محل کار حضور خواهند داشت.

مجید خورشیدی گفت: استاندار محترم در نشست امروز دستور داد مدیران دستگاه های اجرایی شیفت بندی‌های لازم با توجه به وضعیت های سه گانه برای حضور کارمندان را انجام دهند و کارمندان را به غیر سقف تعیین شده برای حضور در محل کار الزام نکنند البته دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها که خدمات عمومی و زیر ساخت ارائه می کنند در این موضوع استثنا هستند.

انتهای پیام

کد خبر 11373
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار