پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
سوء‌استفاده‌ تبهکاران از حساب شبکه اجتماعی شما با کد عضویت
ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص رعایت حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به کاربران هشدار داد و گفت: یکی از عواملی که باعث می‌شود از حساب کاربری (account) شبکه اجتماعی افراد، سوء‌استفاده‌ شود، در اختیار دیگران قرار دادن کدهای ارسالی عضویت در شبکه‌های اجتماعی است.

سرهنگ مهدی قاسمی با بیان اینکه کدهای پیامکی شبکه‌های اجتماعی جزو حریم خصوصی است، گفت: شهروندان به‌ هیچ عنوان کدهای عضویت در شبکه‌های اجتماعی را که به‌ صورت پیامک دریافت می‌کنند در اختیار دیگران قرار ندهند، افرادی که به هر علتی به این توصیه مهم توجه نکنند در حقیقت به منزله این است که با دست خود مجوز استفاده از همه اطلاعات خود را به دیگران داده‌اند.

وی افزود: برخی تبهکاران از این کم اطلاعی شهروندان سوءاستفاده کرده و با در اختیار گرفتن شبکه اجتماعی افراد و سرقت اطلاعات مهم و خصوصی که آنها در شبکه‌های اجتماعی ذخیره کرده‌اند برای دیگر کاربران و دوستان آنها ایجاد مزاحمت یا ارسال تقاضای پول کرده و یا از خود صاحب اکانت شبکه اجتماعی اخاذی یا درخواست‌های غیرقانونی دیگر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه شهروندان تحت هیچ شرایطی کدهای ارسالی به گوشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، گفت: مجرمان سایبری با شماره تلفن آنها نسخه تحت وب شبکه اجتماعی را نصب کرده و برای تائید آن نیاز به کد ارسالی از سوی شبکه اجتماعی دارند، از آنجا که کد برای تلفن همراه فرد ارسال می‌شود با فرد تماس گرفته و با وعده‌های مثل شما برنده قرعه کشی شده‌اید کد ارسالی را به ما اعلام کنید کد تائید را از شهروندان دریافت می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: قانون‌گذار مجازات‌های سختی برای این افراد سودجو در نظر گرفته است و اگرچه مجرمان و تبهکاران همواره به دنبال راهی برای پیاده کردن مقاصد شوم خود هستند، ولی گاهی سهل‌انگاری و بی‌دقتی کاربران فضای مجازی باعث تسهیل در شکل‌گیری و به فرجام رسیدن اعمال مجرمانه این تبهکاران سایبری می‌شود.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن ‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

کد خبر 11375
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار