جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
بارش باران در ۲۶ استان کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز (۲ آذر) در ۲۶ استان کشور بارش باران خواهیم داشت، گفت: به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی مناطق بارش برف رخ می‌دهد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۲ آذر) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، نیمه شمالی فارس، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و طی بعد ازظهر در خراسان جنوبی و کرمان بارش باران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، لرستان، البرز و تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: به‌تدریج از مقدار بارش در این مناطق کاسته می‌شود همچنین بارش‌ها در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا (۳ آذر) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: در ارتفاعات استان‌های زنجان، اردبیل، قزوین، البرز و تهران نیز بارش برف و باران و در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و شرق تنگه هرمز بارش باران گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۴ آذر) در استان‌ها مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران و برف و در بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی این سامانه بارشی طی روز چهارشنبه (۵ آذر) در مناطقی از جنوب شرق فعال خواهد بود و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود اما از اواخر وقت این روز سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش پراکنده باران و برف در برخی مناطق خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه (۶ آذر) بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده می‌شود و بارش باران و برف در نیمه غربی کشور را به دنبال دارد، تصریح کرد: بیشترین میزان بارش طی روز پنجشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و شمال غرب کشور خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۲ تا ۴ آذر) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به وزش باد شدید دریای خزر نیز فردا مواج و طوفانی خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ آذر) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۴ وحداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۴ آذر) نیز نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 11455
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار