چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
قرائت دعای دسته‌جمعی گیلانیان برای رفع ویروس منحوس کرونا
رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: قرائت دسته‌جمعی دعای فراز هفتم صحیفه سجادیه در قالب طرح عملیاتی سردار «شهید قاسم سلیمانی» هر هفته چهارشنبه برای دفع ویروس کرونا در گیلان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آثار ویژه دعا، اظهار کرد: دعا کردن برای رفع بلا و ارتقای روحیه سفارش می‌شود و آثار مثبتی در زندگی انسان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: در راستای طرح عملیات مشترک سردار دل‌ها شهید «حاج قاسم سلیمانی» در کنار نهضت مواسات و همدلی، تصمیم بر این شد تا فرارسیدن سالروز شهادت این شهید گرانقدر با توجه به محدودیت‌های تجمع توسط مؤمنین در منازل در چهارشنبه‌های هر هفته دعای هفتم صحیفه سجادیه خوانده شود.

وی، تصریح کرد: در این روز که روز زیارتی امام رضا (ع) تلقی می‌شود با توسل به این امام رئوف این دعا در بیش از دو هزار خانه رأس ساعت ۲۰ به صورت هماهنگ قرائت می‌شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه امیدواریم به لطف خداوند این دعاها بتواند در جهت رفع بلای کرونا و گشایش در زندگی و معیشت بسیاری از مردم اثرگذار باشد، گفت: از مردم استان گیلان می‌خواهیم با پیوستن به این پویش شاهد دفع بلای کرونا و گشایش در معیشت مردم باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند «همیشه خودت را به دعا ملزم کن، دعا شفادهنده هر درد و بیماری است»، افزود: در ایامی که به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا وضعیت سلامت و معیشتی بسیاری از مردم در خطر و تنگنا قرار دارد، همه مردم دست به دعا برداشته و در این جهت حرکت کنند.

مهدوی با بیان اینکه این پویش به نیت دفع بلای اجتماعی و رفع گرفتاری‌ها برگزار می‌شود، گفت: از همه مجموعه‌های مذهبی و کاربران فضای مجازی هم خواسته می‌شود به این حرکت بپیوندند و دیگران را هم به این کار دعوت کنند.

وی تاکید کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان با همکاری و حضور مجموعه تشکل‌های دینی، امامان محله، شبکه تبلیغ و مجموعه‌های مذهبی در صدد انجام این کار هستند.

کد خبر 11791
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار