سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کاهش تدریجی مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی/پرهیز از دورهمی ها
بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: طی روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان هستیم امید است با اعمال محدودیت ها، زنجیره انتقال قطع شود.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه از روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان هستیم که امید است با همکاری شهروندان و اعمال محدودیت زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۸ هزار و ۳۰۹ مورد آزمایش از بیماران مشکوک انجام شده که تست ۱۲ هزار مورد مثبت بوده است.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تا پایان وقت اداری دیروز، ۳۰۱ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ اخذ شده که از این تعداد تست کرونا برای ۱۸۳ بیمار مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۲۳۶ نفر مثبت قطعی کرونا ویروس هستند.

شریف زاده با بیان اینکه از این تعداد ۵۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اظهار کرد: همچنین حال ۱۲ بیمار کرونایی مساعد نیست.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد ناشی از کرونا داشته‌ایم، افزود: شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس به ۵۵۷ نفر رسیده است.

شریف زاده با بیان اینکه میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی به هزار و ۴۵۲ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: متاسفانه شاخص ورود تجمعی در استان از میزان این شاخص در کشور پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، قاین، سرایان و بیرجند به ترتیب بیشترین میزان ورود تجمعی در استان را داشته‌اند.

وی خواستار پرهیز از دورهمی های خانوادگی شد و گفت: همچنین از شهروندان خواستاریم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همتی ویژه داشته باشند و از جابه جایی های غیر ضرور پرهیز کنند.

کد خبر 11805
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار