سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
تشریح جزئیات شهادت فخری‌زاده/او عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهید فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی و دارای یک وجهه علمی و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی بود.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش خبری ۲۰:۳۰ با تشریح جزئیات نحوه شهادت محسن فخری زاده اظهار کرد: شهادت بزرگمرد و دانشمند دفاعی کشور، دکتر محسن فخری‌زاده را به فرماندهی معظم کل قوا و ملت ایران تسلیت می‌گویم. این شهید امروز در سفر به اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفت و تیم حفاظت او در این عملیات درگیر شدند و متاسفانه آقای فخری‌زاده زخم برداشتند و با شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند و البته دو نفر از همراهان ایشان هم مجروح شدند.

حاتمی گفت: در این حادثه متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: گزارشات که از تیم همراه ایشان و صحنه داریم، ابتدا خودروی حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در فاصله ۱۵، ۲۰ متری خودروی آقای فخری زاده منفجر می‌شود و جمع این مواد جراحاتی را به ایشان وارد می‌کند و باعث شهادتشان می‌شود.

وزیر دفاع گفت: شهید فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی و دارای یک وجهه علمی و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی بود و شاگردان زیادی را هم تربیت کرد.

حاتمی با بیان اینکه کارهای ایشان در حوزه دفاعی بسیار بزرگ و پرثمر است، گفت: این شهید در صحنه مبارزه با کرونا یکی از پیشگامان بود. صنعت دفاعی در این موضوع کمک کرد. کیت تشخیص کرونا در مجموعه تحت مدیریت ایشان طراحی و ساخته شد. او یک عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی بود.

وی ادامه داد: اقدام امروز دشمن روشن است. دشمن، هرجایی که برای ملت ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود را هدف قرار خواهد داد و حوزه دفاع به عنوان یک حوزه کاملاً موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

جزئیات بیشتر از حادثه ترور فخری‌زاده را مسئولین امنیتی می‌گویند

وزیر دفاع همچنین در بخش خبری ۲۱ گفت: حوزه دفاع در خط مقدم امنیت آفرینی برای مردم ماست و همواره مورد بغض و کینه دشمنان است. کسانی که در این عرصه نقش موثرتری را ایفا می‌کنند، طبیعتا نسبت به آنها بغض و کینه بیشتری وجود دارد.

حاتمی تاکید کرد: شهید محسن فخری‌زاده منشا خدمات بسیار بزرگی برای ملت ایران هم در عرصه‌های دفاعی و هم از سرریز آن در عرصه‌های غیردفاعی بودند. در عرصه‌های دفاعی نوآوری‌های ویژه ای داشتند که به دلیل نوع کارها، کمتر درباره آن صحبت کردیم.

وی گفت: در موضوع لیزر در پدافند هوایی یا کشف و شناسایی هواپیماهایی از طرقی غیر از رادار، از آثار شهید فخری‌زاده است.

وزیر دفاع گفت: در مجموعه تحت مدیریت این شهید قدم‌های مهمی برای ساخت واکسن برداشتند که خبرهای آن اعلام خواهد شد. فاز یک آزمایشات انسانی در حوزه واکسن کرونا پیش رفته است.

حاتمی با بیان اینکه دشمنان، ترور را همیشه به عنوان یک ابزار علیه ملت ایران بکار گرفته است، گفت: رژیم صهیونیستی و حامی آن آمریکای جنایتکار و خائنین داخلی بخصوص منافقین کورد دل همواره از این ابزار علیه ملت ایران استفاده کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا یکی از عوامل ترور دستگیر شده است؟، گفت: با توجه به اینکه این حادثه تحت پیگیری مسئولین امنیتی کشور قرار دارد، اجازه بدهید جزئیات در زمان مقتضی بیان شود.

وزیر دفاع تصریح کرد: برای ما روشن و محرز است که این نوع خباثت‌ها و دشمنی‌ها و این حجم و عمق کینه از مردم ایران و خادمین آنها همواره از سوی رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی آنها انجام گرفته است و می‌توان دست آنها را در این اقدام جنایتکارانه مشاهده کرد.

کد خبر 11994

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار