جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
جهش ژنتیکی ویروس کرونا/ ۳۱۰ قربانی در کهگیلویه و بویراحمد
یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جهش ژنتیکی ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه جمعه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا به وجود آمده و باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری و کشندگی آن شده است.

یزدان پناه تصریح کرد: در موج‌های جدید انتقال درون خانوادگی کرونا بالا است. باید تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده‌ها با مشاهده علائم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتماً اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند، تا بتوان از مبتلا شدن جمعی خانواده‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند، شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده و شمار جان باختگان استان به ۳۱۰ نفر رسیده است.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: امروز ۴۶۳ نمونه از آزمایشگاه دریافت شد که حدود ۴۹ درصد موارد مثبت بودند.

وی ابراز داشت: بیشترین موارد مثبت امروز کرونا مربوط به بویراحمد با ۳۴ درصد، کهگیلویه ۲۳ درصد، گچساران ۱۷ درصد، باشت ۷ درصد، چرام ۶ درصد و دیگر موارد در سایر شهرستان‌های استان است.

یزدان پناه گفت: در حال حاضر ۴۰۴ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۵۳ نفر مبتلای قطعی است.

وی افزود: ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به بهبود یافتگان کرونا، خاطرنشان کرد: تعداد بهبود یافتگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۵ هزار و۷۷۳ مورد گزارش شده است.

کد خبر 12011
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار