پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
پلمب ۱۹۰ واحد صنفی متخلف در شیراز/ پایش تصویری تردد خودروها
شیراز - رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز گفت: طی بازرسی‌های انجام شده در ۶ روز از ۸۵ هزار واحد صنفی شیراز، ۱۹۰ واحد صنفی متخلف پلمب و ۵ هزار واحد متخلف نیز تذکر گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا امیری، در خصوص همراهی مردم و اصناف در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شهرستان شیراز، گفت: بیش از ۹۸ درصد از شهروندان شهرستان شیراز در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی همکاری و همراهی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای اعلامی، ۹۵ درصد از اصناف غیر ضرور شیراز، فعالیت خود را تعطیل و برای اجرای طرح همکاری کرده‌اند. فرماندار شیراز یادآور شد: طی بازرسی‌های انجام شده در ۶ روز گذشته از ۸۵ هزار واحد صنفی، ۱۹۰ واحد صنفی متخلف پلمب و به ۵ هزار واحد متخلف نیز تذکرات کتبی یا شفاهی داده شده است.

رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با بیان اینکه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با روند بیماری تنظیم و به سراسر کشور ابلاغ شده است بار دیگر یادآور شد: هدف اصلی این طرح کاهش تجمع و تردد و افزایش حداکثری رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

امیری با دعوت از مردم شیراز به پرهیز از تردد غیر ضرور برونشهری طی هفته آینده، تاکید کرد: برای خروج از شهر محدودیت زیادی اعمال نمی‌کنیم اما برای ورود به شهرستان در تمام ساعات شبانه روز، محدودیت‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

فرماندار شیراز همچنین بر تداوم منع تردد درون شهری شبانه از ساعت ٢١ تا ٤ صبح روز بعد برای همه شهروندان به استثنای شاغلان مشاغل ضروری گروه یک تاکید کرد.

امیری در خصوص وضعیت تردد خودروهای دارای پلاک غیربومی ساکنین شیراز، گفت: اساس نظارت در این طرح متکی بر پایش تصویری است و به همین دلیل دوربین‌ها خودروهای غیرمجاز را شناسایی و هر ۲۴ ساعت یکبار جریمه اعمال می‌شود که پس از پایان اجرای طرح، نحوه مراجعه برای معافیت از پرداخت جریمه، برای دارندگان مدارک و مستندات قابل قبول، اعلام و جرایم اصلاح خواهد شد.

رئیس شورای تأمین شهرستان شیراز با بیان اینکه مبنای اقدامات مصوبات ستاد ملی کروناست؛ خاطرنشان کرد که کارت تردد به صورت انفرادی صادر نمی‌شود، اما لیست کارکنان مشاغل ضروری و لیست خودروهای آنها از سوی اداره مربوطه به فرمانداری ارسال شده و پس از تأیید فرمانداری به پلیس راهور اعلام می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: مدت زمان اجرای این طرح الزاماً دو هفته نیست و متناسب با وضعیت تغییر پیدا می‌کند اما متوقف نمی‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در موضوع شیوع بیماری کرونا، اعمال محدودیت‌ها مطالبه عامه جامعه است، تاکید کرد: اجازه فعالیت به هیچ واحدی برای برگزاری تجمعات و مراسم‌های عزاداری و عروسی نمی‌دهیم و در صورت اعلام گزارش، قاطعانه برخورد خواهد شد.

کد خبر 12021
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار