پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
اجرای مجازی برنامه های سازمان جوانان هلال احمر در شبکه شاد
رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: باتوجه به شیوع کرونا و هدم امکان برگزاری حضوری برنامه ها، برای رویدادهای آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در شبکه شاد اجرا شده است.

محمد گل‌افشان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های سابق سازمان جوانان، در حال حاضر بودجه این برنامه‌ها صرف چه اموری می‌شود، گفت: سازمان جوانان هلال احمر همواره برنامه‌ها، رویدادها، اردوها، دوره‌های آموزشی و اقدامات مختلفی را برای رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان داشته است. این دوره‌های از مدرسه گرفته تا دانشگاه، اردو، مانور و غیره انجام می‌شده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: اما حال با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری حضوری و عمومی برنامه‌ها وجود ندارد اما این به معنی عدم تداوم برنامه‌های ما نیست، بلکه با توجه به ادامه شرایط شیوع این ویروس سازمان جوانان اقدام به برگزاری رویدادهای خود به صورت مجازی و اینترنتی کرده است. به طوری که اکثر دوره‌های آموزشی یا برنامه‌هایی که قابلیت اجرای غیر حضوری داشته‌اند، حال به صورت مجازی و از راه دور در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌ای که پیش‌تر صرف برگزاری رویدادهای سازمان می‌شده حال نیز صرف برگزاری مجازی آنها می‌شود، ابراز داشت: طی ماه‌های گذشته رویدادهایی ازجمله جشنواره‌های آموزشی، مسابقه‌های کتابخوانی برای رده‌های مختلف سنی، جشنواره فیلم و عکس با موضوعاتی ازجمله ویروس کرونا، دوره‌های آموزشی آمادگی در بحران، کلاس‌های آموزشی پیشگیری از کرونا و غیره به صورت مجازی و از راه‌های ارتباطی در نظرگرفته شده، اجرا شده و تأثیراتی مثبتی نیز داشته است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره بر همکاری با دیگر دستگاه‌ها برای اجرای این رویدادها، عنوان کرد: با توجه به لزوم ارائه برخی آموزش‌های لازم به کودکان و نوجوانان به ویژه در موضوع کرونا و حوادث، اقدام به همکاری با برخی نهادهای مربوطه برای ادامه روند فعالیت‌های خود کردیم. به همین منظور رویدادها و دوره‌های آموزشی مقابله با ویروس کرونا با همکاری آموزش و پرورش در سامانه شاد اجرا شد و همچنان نیز برنامه‌های جدید ادامه دارد. به علاوه فیلم‌های آموزشی لازم با موضوعات دیگر نیز با همکاری این وزارت خانه در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

گل‌افشان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان جوانان برگزاری کنگره اعضای کانون‌های جوانان بود که اقدام بسیار مهمی در این حوزه محسوب می‌شد و خوشبختانه این کنگره نیز با وجود شرایط کنونی با رعایت ملاحظات بهداشتی برگزار شد.

وی درباره جزئیات اجرای طرح ناظران سلامت نیز توضیح داد: در این طرح جوانان و داوطلبان هلال احمر با حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سپری کردن دوره‌های آموزشی ویژه کرونا، با حضور در دستگاه‌های عمومی، دولتی، خصوصی و غیره بر نحوه اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این طرح آموزش ناظران سلامت به مردم و دستگاه در موضوع کرونا و حتی ضدعفونی کردن مجموعه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز مورد نیاز است.

گل‌افشان تصریح کرد: طرح ناظران سلامت از ابتدای آذرماه آغاز شده و تا پایان هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت. البته در صورت نیاز نیز قابل تمدید خواهد بود.

وی درباره تعداد افراد مشارکت کننده در این طرح نیز عنوان کرد: سازمان جوانان سقف افراد مشارکت کننده را ۲۰ هزار نفر تعیین کرده و تا این تعداد در سراسر کشور امکان همکاری را دارند البته این تعداد در صورت نیاز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 12022
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار