جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
همکاری ۲۵ هزار کانون فرهنگی مسجد با بسیج محلات در مبارزه با کرونا
سعادتی با اشاره به فعالیت‌های مشترک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و بسیج محلات گفت: در تداوم این فعالیت‌ها ۲۵ هزار کانون فهما به منظور مقابله با کرونا با بسیج همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به نقش بی‌بدیل بسیج در سطح مساجد کشور گفت: این حضور منجر به ارتقای فعالیت‌های دینی مسجد محور میان اقشار مختلف مردم شده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما، با بیان اینکه هر اندازه که تعامل نهادهای مسجدی با یکدیگر بیشتر باشد، موفقیت آنها در اجرای برنامه‌های متنوع‌تر و جذاب‌تر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور تحقق این هدف اقدام به امضای تفاهم نامه با بسیج محلات کرد تا از این رهگذر همکاری میان این دو نهاد مسجدی وارد مرحله جدیدی شود.

سعادتی گفت: در این تفاهم نامه که به امضای حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین «احسان رضایی»، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات رسید، مأموریت‌های هر دو نهاد در مسجد و محله تفکیک و از سوی دیگر محورهای مشترک همکاری آنها مشخص شده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما در ادامه، خبر از آمادگی بیست و پنج هزار کانون فرهنگی هنری مساجد برای همکاری با بسیج در مقابله با کرونا داده و افزود: همچنین اقدامات مشترک دیگری در عرصه‌هایی نظیر فعالیت‌های قرآنی، اجرای سرود، تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی با کمک مردم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش سفیران سلامت برای اقناع سازی، آموزش روش‌های مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا، مشارکت در طرح غربال گری خانه به خانه در محلات با همکاری بسیج و وزارت بهداشت از جمله دیگر فعالیت‌های مشترکی محسوب می‌شود که به همت ستاد فهما و همکاری بسیج به منصه ظهور می‌رسد.

وی افزود: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همان طور که در اساسنامه ستاد هماهنگی آن آمده است، کاملاً تحت نظارت و هدایت ائمه جماعات است و ما کانون‌های فرهنگی هنری را جز بازوان ائمه جماعات در عرصه‌های فرهنگی هنری می‌دانیم.

سعادتی تاکید کرد: بسیج و کانون‌های مساجد هر دو مولود انقلاب اسلامی و از تشکل‌های انقلابی و جهادی هستند البته مأموریت‌های بسیج فراگیرتر و شامل عرصه‌های متنوع‌تری می‌شود اما کانون‌های مساجد صرفاً در عرصه‌های فرهنگی و هنری اعم از کتابخانه های مساجد، فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی، راه اندازی گروه‌های هنری سرود، آموزش و انجام فیلم سازی، اجرای نمایش، انجام هنرهای تجسمی، ادبیات و شعر و موارد مشابه فعالیت می‌کنند و در این حوزه‌ها نیز با بسیج همکاری خواهند داشت.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما درباره برنامه مشترک بسیج و کانون‌های مساجد در راستای گرامیداشت هفته بسیج گفت: امسال نیز برای بزرگداشت هفته بسیج با همکاری بنیاد شهید در ۱۵ استان کشور گروهای سرود کانون‌های مساجد در بیش از ۷۵ نقطه اجرای میدانی دارند. علاوه بر این، در استان‌های مختلف در طرح غربالگری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، کانون‌های مساجد با بسیج ارتباطی وثیق و نزدیک دارد.

وی افزود: همچنین، در طرح ملی «روح مقاومت» که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرا شد و طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» ویژه تقدیر و تجلیل از خانواده معظم شهدا در بیش از شش هزار محله، بسیج و کانون‌های مسجدی همکاری بی نظیری داشتند.

کد خبر 12035
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار