پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
آمار فوتی ها در پیک کنونی کرونا افزایش یافته است
کرمان - مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در پیک کنونی کرونا آمار مرگ و میر نسبت به پیک‌های قبلی بسیار بالاتر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر نخعی بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تا به حال ۵۶ نفر مورد قطعی فوتی داشته‌ایم افزود: آمار فوتی استان مانند آمار کشوری است اما در تعداد موارد مثبت ابتلاء به کرونا در جمعیت ۱۰۰ هزار نفر استان کرمان از کشور بیشتر است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اینکه آمار استان کرمان در تعداد ابتلاء نسبت به کشور بالاتر است اما در تعداد مرگ و میر بالاتر نیست.

نخعی یادآور شد: متأسفانه در پیک فعلی آمار مرگ و میر نسبت به پیک‌های قبلی بسیار بالاتر بوده و روزانه قریب به ۵۰۰ مرگ در کشور داشتیم اما در حال حاضر آمار رو به کاهش می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً بین ۸ تا ۱۲ روز بعد از انجام اقدامات برای قطع زنجیره کرونا آمار مرگ و میر و موارد بستری کاهش می‌یابد که تصادفی نیست و به صورت قطعی ثابت شده است، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و تلاش مسئولان و کادر درمانی و اقدامات انجام شده شاهد کاهش ابتلاء به بیماری و مرگ و میر خواهیم بود.

نخعی با اشاره به اینکه کرمان در پیک دوم کروناست، گفت: اقدامات اثربخش دولتها برای مهار کرونا در سطح جهان شامل لغو گردهمایی‌های کوچک، مراسم ترحیم، عروسی، تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، لغو تجمع‌های بزرگ، تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی و … می‌باشد.

کد خبر 12102
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار