پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
خدمات دهی در ادارات نباید با مشکل مواجه شود
رشت- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه ارائه خدمت در هیچ اداره ای نباید با خلل مواجه شود، گفت: نتیجه محدودیت ها روزهای آینده مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن غدیر استانداری با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد همکاری خوب مردم، اصناف و همه دستگاه‌ها در اجرای دقیق این محدودیت‌های بودیم.

وی به کاهش مبتلایان بعد از اجرای این محدودیت‌های اشاره کرد و گفت: به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تأثیرگذاری اجرای این محدودیت‌های در تعداد فوتی‌ها نیز طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه حضور در تجمعات و دورهمی ها یکی از دلایل مهم افزایش موارد ابتلاء به کرونا است، گفت: متأسفانه عادی انگاری شهروندان نسبت به خطر کرونا طی ماه‌های گذشته سبب افزایش ابتلاها و فوتی‌ها شد.

وی با بیان اینکه باید شناسایی افراد مبتلا به کرونا، پایش و غربالگری مردم اجرایی شود، تصریح کرد: اجرای طرح محله محور با عنوان شهید سلیمانی نقش مهمی در شناسایی افراد مبتلا، درمان به موقع و کاهش موارد ابتلاء کمک می‌کند.

ضرورت اقناع افکار عمومی توسط صدا و سیما و رسانه

زارع با اشاره به پوشش تمام جمعیت استان در قالب این طرح، گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از شهروندان سبب می‌شود تا در صورت بروز علائم بیماری در کمترین زمان به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

وی با بیان اینکه اجرای موفق این طرح نشان دهنده مسئولیت پذیری اجتماعی است، ادامه داد: صدا و سیما و رسانه باید در راستای اقناع افکار عمومی اطلاع رسانی درست و دقیقی داشته باشند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید در کنار رعایت محدودیت‌ها از ماسک نیز استفاده کرده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنیم، اضافه کرد: کاهش تردد و عدم ایجاد تجمعات از مؤلفه‌های مهم در تغییر این شرایط است.

وی همچنین به موضوع حضور کارکنان در ادارات و دستگاه‌های اجرایی اشاره و بیان کرد: در شهرهای قرمز با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی، امکان حضور کمتر از یک سوم تا حداقل ۱۰ درصد کارکنان به نحوی که ارائه خدمات ضروری به مردم با خلل مواجه نشود، بلامانع است.

زارع با تأکید بر اینکه بدر هیچ دستگاه‌های اجرایی تعطیلی مطلق نداریم، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات، نهادهای حاکمیتی، نظامی و امنیتی با حداکثر توان باید به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 12111
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار