سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
زیرساخت‌های نفتی خارگ از آسیب‌های بارندگی شدید در امان ماند/ پهلودهی نفتکش‌ها زیر باران و طوفان + عکس

خارگ : مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با وجود با رعد و برق و بارش ۲۱۷ میلیمتری باران، تا کنون هیچگونه خسارتی به زیرساخت‌های حیاتی صنعت نفت در پایانه نفتی خارگ وارد نشده است. +عکس تلاش جانانه تیم عملیات دریایی در پهلودهی نفتکش‌ها زیر باران و طوفان

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : عباس اسد روز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: با همدلی و فداکاری و اتخاذ تدابیر مناسب و ارزیابی ریسک‌های موجود، علیرغم رعد و برق، بارش رگباری باران، آبگرفتگی و همچنین طوفان شدید طی چند روز اخیر تا کنون هیچگونه خسارتی به زیرساخت‌های حیاتی صنعت نفت در پایانه نفتی خارگ وارد نشده است.

او افزود: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر یعنی پنجشنبه هفته گذشته تا اواخر روز دوشنبه، جزیره خارگ با ۲۱۷ میلیمتر رکورددار بیشترین بارندگی را در استان بوشهر داشت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده در بخش‌های مختلف با وجود اینکه همزمان با رعد و برق شدید، بیش از ۲۰۰ میلی متر بارش باران داشتیم، اما خساراتی به تاسیسات ذخیره سازی و اسکله‌های صادراتی وارد نشد و هیچ گونه خللی در فرایند‌های عملیاتی شرکت به وجود نیامد.


بیشتر بخوانید


اسد روز گفت: طبق برنامه ریزی قبلی به دلیل نیاز عملیاتی برای جلوگیری از سرریز مخازن، تلاشگران عملیات دریایی با ارزیابی همه خطرهای عملیاتی و تلاش بی سابقه، اقدام به پهلودهی نفتکش به اسکله‌های صادراتی کردند.

او عنوان کرد: این عملیات، در شرایط طوفان شدید و مواج بودن دریا در حالی که سرعت ورزش باد به ۳۰ تا ۴۰ گره دریایی و ارتفاع موج بین ۶ تا ۷ فوت بود، همراه با رعد و برق و بارش باران شدید انجام گرفت.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ بیان کرد: در این شرایط سخت و در عملیاتی دیگر، به دلیل بارش شدید باران سقف یکی از مخازن ذخیره سازی دچار آبگرفتگی و تجمع آب باران شد که با واکنش سریع و اقدام به موقع تیمی از کارکنان عملیات صادرات، HSE و ترابری پایانه نفتی خارگ و با استفاده از تجهیزات و منابع موجود، تخلیه آب به موقع و قبل از بروز حادثه‌ای انجام گرفت.

اسدروز گفت: در شرایط خاص فعلی و به دلیل نیاز عملیاتی به مخازن ذخیره سازی، تعمیرات اساسی برخی از مخازن ذخیره سازی به موقع انجام نشده است، اما با همدلی، فداکاری و اتخاذ تدابیر مناسب و ارزیابی خطرهای موجود، تاکنون این مشکلات و محدودیت‌ها مانعی در انجام به موقع و دقیق فرآیند‌های عملیاتی ایجاد نکرده است.

کد خبر 12356

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار