پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
فعالیت‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها بعداز پاندمی کرونا ادامه می یابد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت‌های غیرحضوری دانشگاه‌ها بعد از پاندمی کرونا هم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر منصور غلامی در نشستی با مدیران، مسئولان و فارغ‌التحصیلان مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و بازدید از این مؤسسه با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط ناشی از پاندمی کرونا همه دانشگاه‌های کشور را در موقعیتی قرار داد که امکان حضور دانشجویان نبوده و نیست، مجموعه‌های دانشگاهی در این شرایط کاری را انجام داده‌اند که در شرایط عادی فکرش را هم نمی‌کردند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: اغلب دانشگاه در نیم سال گذشته مسائل و مشکلات بیشتری داشتند که در نیم سال جاری بسیاری از این مسائل و مشکلات برطرف شده است.

غلامی پیرامون آموزش الکترونیکی و ظرفیت ایجاد شده گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها این ظرفیت را دارند و توانمندی را نشان دادند که پس از برطرف شدن این بیماری بتوانند بخشی از فعالیت‌های شأن را به صورت غیرحضوری و آموزش‌های غیرحضوری ارائه دهند.

به گفته وی، دانشگاه‌های کشور با بهره گیری از تجربیات آموزش‌های مجازی این ظرفیت را دارند که پس از برطرف شدن این بیماری کرونا بتوانند بخشی از فعالیت‌های شأن را به صورت غیرحضوری و در قالب آموزش‌های مجازی ارائه دهند.
وی افزود: توان‌افزایی برای توان‌یابانی که دارای معلولیت هستند، کار بسیار ارزشمندی است. به‌خصوص وقتی در حوزه آموزش دانشگاهی اتفاق می‌افتد، یک نوع ارتقای توانمندی‌ها به لحاظ علمی و فنی و فناورانه است.

غلامی روحیه خیراندیشانه افراد را مایه اصلی توفیق این گونه مراکز دانست و گفت: مراکز جامع علمی و کاربردی از نظر مالی خودکفا هستند. با این حال این مرکز از مواردی استثنا شده است تا مسائل و مشکلات آن رفع شود.

وزیر علوم با اشاره به حضور قریب به ۵۲ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور، افزود: نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین‌المللی هم ظرفیت داریم. تعداد زیادی دانشجوی غیرایرانی داشتیم که بسیاری از آنها به کشورشان بازگشته‌اند ولی از همانجا مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 12510
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار