جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
با کلاهبرداری تلفنی کارت به کارت مقابله کنید
ایسنا/بوشهر رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از افزایش روز افزون پرونده های کلاهبرداری تلفنی، پیامکی و کارت به کارت خبر داد و گفت: شهروندان به توصیه های پیشگیرانه پلیس توجه داشته باشند.

سرهنگ جوشن سهرابی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ارسال پیامک و در پی آن تماس تلفنی از سوی کلاهبرداران درباره برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف از جمله شرکت های اپراتور همراه، برنامه های رادیویی، فروش سکه های عتیقه و... و وعده های وامی مبنی بر خرید یا واریز وجه به حساب شما، ایجاد اشتیاق برای دریافت جوایز و هدایا در مخاطبان و انجام مصاحبه های تلفنی برای اعتماد سازی، از شگردهای کلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه های خود به طرف دستگاه های خودپرداز و به دنبال آن خالی نمودن حساب های بانکی آنها است.

وی افزود: با توجه به افزایش پرونده های کلاهبرداری تلفنی کارت به کارت، پلیس آگاهی برای پیشگیری و مقابله با وقوع اینگونه جرائم، لازم است شهروندان به توصیه های ذیل در پیشگیری از بروز این گونه کلاهبرداری ها توجه داشته باشند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: افرادی که با شماره همراه شما تماس گرفته و خود را مجری یا روابط عمومی رادیو جوان معرفی و شما را به امور غیر واقع امیدوار و مدعی می شوند به خاطر خوش‌حسابی در پرداخت هزینه تلفن، شماره شما را در قرعه‌کشی قرار داده و شما برنده، ۵ میلیون تومان یا مبالغ دیگری و یا هزینه سفر به عتبات عالیات یا کربلای معلی شده اید و با اغفال شما را به مصاحبه رادیویی دعوت می کنند افراد کلاهبردار و سودجو بوده این افراد با عملیات متقلبانه و گمراه کننده قصد هدایت شما به باجه خودپرداز و برداشت موجودی حساب شما را دارند. 

سرهنگ سهرابی ادامه داد: به پیامک و تماس تلفنی این افراد سودجو و کلاهبردار توجه نکرده، مراقب باشید که قصد فریب شما را داشته و می خواهند شما را به جلو باجه خودپرداز کشانده و با یک سری اقدامات گمراه و اغواکننده موجودی حساب شما را خالی نمایند.

وی ادامه داد: اگر قرار است وجهی از بابت برنده شدن شما در قرعه‌کشی به حساب شما واریز یا انتقال یابد به هیچ عنوان نیازی به حضور شما در جلو باجه خودپرداز نیست. از قبول درخواست تلفنی یا حضوری افراد ناشناس در خصوص هر گونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و غیره خودداری نمائید. 

انتهای پیام 

کد خبر 12514
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار